פורסם בכללי.

מחקר חדש של הליגה נגד השמצה שופך אור על הדרך בה שנאת המהגרים הקיצונית חדרה למיינסטרים

  • דצמבר 2, 2018

ניו יורק, ארצות הברית, 29 בנובמבר 2018…

דעות קיצוניות כנגד המהגרים קיבלו לגיטימציה והפכו לחלק מהשיח הפוליטי המיינסטרימי במהלך 10 השנים האחרונות, באמצעות דחיפה משמעותית מקבוצות אנטי מהגרים ודמויות פוליטיות, כולל הנשיא טראמפ, באמצעות שימוש בסטריאוטיפים והסתה על מנת להאשים מהגרים במגוון בעיות באמריקה.

זו המסקנה העולה מתוך דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה, הבוחן כיצד דעות קיצוניות כנגד מהגרים ופליטים עברו מהשוליים אל מרכז השיח הפוליטי בארה"ב.

הדו"ח, "הפיכת השנאה למיינסטרים: התנועה כנגד המהגרים בארה"ב" בוחנת מקרוב את אלו אשר קידמו את העמדות כנגד מהגרים מן השוליין אל המיינסטרים וכיצד הם עשו זאת. "במהלך השנתיים האחרונות במיוחד, ממשל אשר עורך דמוניזציה למהגרים ולאלו המחפשים מקלט ואשר התמקד בקו מדיניות נוקשה וביצוע פעולות כנגד מהגרים, העניק בכך תמריץ וכוח לתנועת האנטי מהגרים", אומר הדוח.

המחקר עוקב אחר ניסיונו של הנשיא טראמפ להזין את החשש מפני שיירת מהגרים הנעה לכיוון גבולה הדרומי של ארה"ב ומרענן את נתוני ה-FBI  המצביעים על עליה בביצוע פשעי שנאה, כולל עלייה של 24 אחוזים בשנה שעברה בתקיפות כנגד הקהילה הלטינית, המטרה אליה מופנים רוב חיצי ההסתה כנגד המהגרים.

"למרבה הצער, ברור לכל כי רעיונות קיצוניים כנגד המהגרים הם דבר שכיח ומקובל בשיח הפוליטי שלנו", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "אנחנו חייבים לנקוט בצעדים על מנת להרחיק את האידיאולוגיה כנגד המהגרים ואת שנאת הזרים, ולפעול לפי האמונה האמריקנית ארוכת השנים, כי אמריקה חזקה יותר כחברה פלורליסטית אשר מקבלת לתוכה מהגרים".