פורסם בכללי.

דו"ח הליגה נגד השמצה: גידול של 77% בתעמולת תומכי עליונות הגזע הלבן ברחבי הקמפוסים בארה"ב בתשעת החודשים האחרונים  

  • יולי 2, 2018

 

ניו יורק, ארצות הברית, 28 ביוני  2018…

קבוצות התומכות בעליונות הגזע הלבן המשיכו להחריף את הקמפיין התעמולתי שלהן, בעזרת התמקדות בקמפוסים ברחבי ארה"ב. מספר המקרים גדל ב-77% במהלך השנה האקדמית 2017-2018, וזאת לפי נתונים חדשים שפרסמה היום הליגה נגד השמצה (ADL).

מה-1 לספטמבר 2017 ועד ה-31 למאי 2018, המרכז לחקר קיצוניות של הליגה נגד השמצה תעד 292 מקרים של תעמולה בעד עליונות הגזע הלבן בקמפוסים בארה"ב, לרבות הפצת עלונים, מדבקות, באנרים וכרזות – בהשוואה ל-165 תקריות במהלך השנה האקדמית 2016-7. מאז ה-1 לספטמבר 2016, הליגה נגד השמצה תיעדה 478 מקרים של תעמולה כאמור, שכוונו כלפי 287 קמפוסים ב-47 מדינות ובמחוז קולומביה.

"קמפוסים והקהילות הפועלות בהם, צריכים להיות מקומות של למידה, צמיחה והעתיד – ולא של גזענות צרת מוחין ורטוריקה מלאת שנאה מן העבר," אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. "אנו מודאגים נוכח העובדה שתומכי עליונות הגזע הלבן מגבירים את מאמציהם ומכוונים את התעמולה כלפי מוסדות לימוד, בתקווה לגייס אנשים צעירים שיתמכו בתפיסות העולם המעוותות שלהם."

מסרי התעמולה נעים משימוש בשפה מוסווית המשמשת לרוב את תומכי הגזע הלבן ועד דימויים גזענים מפורשים התוקפות קבוצות מיעוט, לרבות יהודים, שחורים, מוסלמים, מהגרים לא לבנים וקהילת הלהט"ב. לדוגמא, אחת מהתעמולות האחרונות מתמקדות בתפיסה, חסרת הבסיס, שנשקפת, כביכול, סכנה ממהגרים לא חוקיים המתקרבים לגבול מקסיקו- ארה"ב.

IE) Identity Evropa) , קבוצה המתמקדת בשימור "התרבות האמריקאית הלבנה" ובקידום זהות אירופאית לבנה, הייתה אחראית לכמחצית מן המקרים (230 מתוך 478). Patriot Front, שהוקמה בשנה החולפת, עמדה מאחורי 70 מקרים.

היעדים הנפוצים ביותר של התעמולה היו קמפוסים בטקסס ובקליפורניה, עם 67 ו-58 מקרים בהתאמה, מאז ספטמבר 2016. מדינות אלו הן הבולטות ביותר בכל האמור בחברות ב-IE וב-Active Front, הן מבחינת כמות החברים והן מבחינת היקף הפעילות שלהם. הבאות בתור היו מדינות פלורידה ווושינגטון, עם 24 מקרים בכל אחת.

"חשוב שהצוות הניהולי באוניברסיטאות יכבד את חופש הביטוי ויגן עליו בכל עת, אך חיוני באותה המידה שיינקטו הצעדים הדרושים כדי להיאבק במסרים מלאי השנאה הבאים מקבוצות אלו." אמר גרינבלט. "צעדים אלו יכולים לכלול למידת צוותי חינוך וסטודנטים בכל הנוגע לזכויות הנובעות מן התיקון הראשון לחוקה, לצד שיפור הכשרה של צוותי הקמפוסים להגיב לאירועי אפליה ופשעי שנאה."

הליגה נגד השמצה השיקה לאחרונה, מקור מידע למנהלי הקמפוסים תחת הכותרת "“Hate Uncycled. מקור זה נועד להדריך את מנהלי הקמפוסים לטפל באירועים באספקטים שונים לרבות מניעה, הכנה, תגובה, ריפוי וחינוך. החזון הוא לגשת להיבטים המורכבים של דעה קדומה ושנאה באמצעות בחינה ויישום סדירים של יוזמות הנוגעות לאווירה בקמפוס ובפרקטיקות התגובה לאירועים.

בנוסף לפעילויות אלו, תומכי עליונות הגזע הלבן, הגבירו את מאמצי התעמולה שלהם מחוץ לקמפוסים לכיוונים חדשים, לדוגמא גשרים ומחלפים בכבישים מהירים (דו"ח הליגה נגד השמצה ממרץ 2018 על מגמה זו). הליגה נגד השמצה תיעדה 185 מקרים של הפצת תעמולה מחוץ לקמפוסים מאז ינואר 2018 – ממוצע של מקרה אחד נוסף בכל יום, עד כה, בשנה החולפת.

"הנתונים שלנו מוכיחים כי קמפיין התעמולה של תומכי עליונות הגזע הלבן ממשיך לצבור תאוצה, בתוך ומחוץ לקמפוסים, ברשת האינטרנט אך גם בשטח," ציין אורן סגל, מנהל המרכז לחקר קיצוניות של הליגה נגד השמצה. "הזרם 'אלט רייט' שבתוך התנועה התומכת בעליונות הגזע הלבן מוסיף להיות הכוח המניע מאחורי פעילויות אלו".