פורסם בכללי.

אודות הסמלים הניאו- נאצים

  • יולי 27, 2017

 

ניאו-נאצים, גזענים גלוחי ראש, מאמינים בעליונות הלבנים ואחרים המשתייכים לקבוצות שנאה משתמשים בסמלים כמו צלבי קרס, ברקים של ה'SS', 'רונות' ('רונה' היא אות באלפבית הגרמני העתיק) וסמלים של קבוצות, על מנת לאיים על יחידים ועל קהילות.

סמלי שנאה הם לא רק "סימנים" המבטאים גישות ואמונות גזעניות, אנטישמיות או אנטי-נוצריות, אלא גם סמלים שמטרתם להשליט פחד וחוסר בטחון. סמלי שנאה נמצאים מצוירים על קירות חיצוניים של בתי כנסת, כנסיות ובתי ספר, מוצגים בעלונים ובספרים המופצים בתוך קהילות, מקועקעים על גופם של מאמינים בעליונות הלבנים או מוצגים לראווה כתכשיטים או על בגדים.

סמלים אלו מעניקים לשונאים תחושה של כוח והשתייכות ודרך מהירה להזדהות עם אחרים השותפים לדעותיהם. הם מציעים אוצר מילים חזותי המשמש מגוון רחב של קיצונים, ביניהם ה- (KKK Ku Klux Klan), הברית הניאו-נאצית הלאומית וקבוצות הזדהות1 כגון הארצות הארייות (Aryan Nations) ו'פוסה קומיטאטוס' (Posse Comitatus).

מאגר הנתונים של הליגה נגד השמצה (ADL) כולל סמלים המשמשים ניאו-נאצים, חברים ב-KKK, גזענים גלוחי ראש, קבוצות שנאה מבוססות, מאמינים בעליונות הלבנים וכנופיות גזעניות בבתי הכלא. אין זה מפתיע לגלות, שיש מידה רבה של דמיון בין הסמלים בהם משתמשים הקבוצות השונות הללו.

1 קבוצות הזדהות מאמינות שלבנים ממוצא אירופי ולא היהודים, הם למעשה "העם הנבחר" האמיתי מן התנ"כ. הן מאמינות שהיהודים הם בניו של השטן, שהגזע הלבן הוא באופן אִינְהֶרֶנְטִי עליון על הגזעים האחרים וכי השחורים ושאר הלא-לבנים הם "אנשי בוץ" חסרי נשמה.

(פורסם ב  4.7.07 באתר הישן של הליגה נגד השמצה)