פורסם בכללי.

תצוגה של שנאה: מאגר ויזואלי של סמלים, לוגואים וקעקועים קיצוניים

  • יולי 27, 2017

 

סמלים הם אמצעי התקשורת היעילים ביותר שנוצרו אי-פעם. העובדה שהם מסוגלים להעביר משמעות וכוונה רבים כל כך בצורה מרוכזת, מיידית וברורה, נותנת להם כוח השפעה אדיר. די להרהר בהערצה ובתשוקה שסמלים כגון הדגל האמריקאי, המגן-דוד, הצלב הנוצרי והצלב האדום יכולים לעורר על מנת להבין את כוחם של סמלים. למרבה הצער, סמלים יכולים להעביר גם קונוטציות שליליות. ישנם סמלים שנועדו להעביר רגשות של שנאה או זעם, או לזרוע במי שרואה אותם פחד וחוסר ביטחון.

סמלי שנאה ניתן למצוא מצוירים על קירות חיצוניים של בתי כנסת, כנסיות ובתי ספר, מוצגים בעלונים ובספרים

המופצים בתוך קהילות, מקועקעים על גופם של מאמינים בעליונות הלבנים או מוצגים לראווה כתכשיטים או על בגדים. סמלים אלו מעניקים לשונאים תחושה של כוח והשתייכות ודרך מהירה להזדהות עם אחרים השותפים לדעותיהם.

המאגר מספק סקירה כללית של סמלים כאלו המשמשים לעיתים קרובות את הניאו-נאצים, ה- KKK , גזענים גלוחי ראש, כנופיות גזעניות בבתי הכלא וקבוצות שנאה או קבוצות קיצוניות אחרות.יחד עם זאת, המשתמשים במאגר צריכים לזכור שמעטים הם הסמלים שמייצגים רק רעיון אחד או שהשימוש בהם נעשה בלעדית על ידי קבוצה אחת. לדוגמא, דגל הקונפדרציה הוא סמל שבו משתמשים לעיתים קרובות מאמינים בעליונות הלבנים אך משתמשים בו גם אנשים וקבוצות שאינן גזעניות. לאחדים הוא יכול לסמל גאווה במורשתם בעוד שאחרים יכולים לראות בו סמל לעבדות או לעליונות לבנה.

באופן דומה, סמלים נוספים במאגר זה יכולים להיות בעלי משמעות עבור אנשים וקבוצות שאינן קיצוניות או גזעניות. ההסברים במאגר מצביעים על משמעויות כפולות של סמלים אך ייתכן ואינם מצביעים תמיד על כל המשמעויות האפשריות של סמל זה או אחר. מסיבה זו, צריך לבחון את כל הסמלים המתוארים כאן בתוך ההקשר שבו נעשה בהם שימוש.

(פורסם ב 4.7.07 באתר הישן של הליגה נגד השמצה)