פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה את ההודעה כי נבחרת הג'ודו הישראלית תוכל להשתתף בטורניר איחוד האמירויות תחת הדגל הישראלי

  • ספטמבר 16, 2018

ניו יורק, ארצות הברית 14 בספטמבר 2018…

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה את הודעת איגוד הג'ודו העולמי כי איגוד הג'ודו של איחוד האמירויות אישר לאיגוד הג'ודו הישראלי במכתב רשמי, כי כל הנבחרות מכל המדינות, המשתתפות בטורניר אבו דאבי גראנד סלאם בחודש הבא, יוכלו להתחרות תחת תנאים שווים. איגוד הג'ודו הישראלי ציין כי "ההחלטה ההיסטורית תאפשר לכל המדינות לנגן את ההימנון שלהן ולהניף את הדגל שלהן".

בטורניר בשנת 2017, מארגני התחרות באיחוד האמירויות לא הרשו למתחרי הג'ודו הישראליים להתחרות תחת הדגל הישראלי ואסרו על השמעת ההמנון הישראלי בטקסי הענקת המדליות.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, מסר את ההודעה הבאה:

"האישור כי האתלטים הישראליים יורשו באופן גלוי להתחרות תחת הדגל שלהם, בטורניר הגראנד סלאם באבו דאבי, הן חדשות מבורכות. הליגה נגד השמצה התבטאה והפצירה לאורך זמן רב, כי אגודות ספורט בינלאומיות יפעלו על מנת להבטיח כי משתתפים ישראליים יזכו לאותו היחס כשאר המתמודדים. בשנה שעברה, הבעתי את דאגתה העמוקה של הליגה בפני נשיא איגוד הג'ודו הבינלאומי, מריוס ויזר, וביקשתי כי המשלחת הישראלית תזכה ליחס הוגן ושוויוני כשאר המדינות, וכי האתלטים הישראליים יורשו להתחרות תחת הדגל שלהם ושם מדינתם. לאחר שהג'ודוקא הישראלי טל פליקר זכה במדליית זהב בתחרות בשנה שעברה, זה היה כואב במיוחד לצפות בו ממלמל בלחש את מילות התקווה, בעוד מארחיו מנגנים את המנון איגוד הג'ודו הבינלאומי במקום. אם ישראלי נוסף יזכה במדליית זהב בתחרות באבו דאבי בחודש הבא, אני אופטימי מכך שהמארגנים ינגנו את ההמנון הישראלי הפעם".

הליגה נגד השמצה תעקוב אחר יישום ההתחייבויות החשובות האלו בחודש הבא וקוראת למארגני טורניר הגראנד פרי בטוניס, אשר בוטל בידי איגוד הג'ודו הבינלאומי, לקבל החלטות דומות.