פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה משיקה תוכנית ייחודית, "ספורט נטו", לקידום לכידות חברתית בספורט הישראלי

  • אוקטובר 15, 2018

הליגה נגד השמצה משיקה תוכנית ייחודית, "ספורט נטו", לקידום לכידות חברתית בספורט הישראלי ומועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הוא הראשון להצטרף ליוזמה

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל:

"ספורט היא זירה נפיצה במיוחד אשר כוללת ילדים ובני נוער רבים ומכאן חשיבותה. פרוייקט ,ספורט נטו, של הליגה נגד השמצה בישראל נועד לתת מענה בדמות מעטפת לכל ההיבטים בקרב מועדוני הספורט התחרותי"

משה חוגג, בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים:

"אנו רואים ערך עליון בהטמעת ערכים חברתיים-חינוכיים במחלקת הנוער באמצעות פעילויות שונות ובשילוב הוריהם. שיתוף הפעולה עם הליגה נגד השמצה הינו מבורך ואנו שמחים להיות הראשונים ליישם את התכנית. אני בטוח כי באמצעות יוזמה זו נייצר עשייה משמעותית שתניב פירות בשנים הקרובות".

כמענה לאתגרים הניצבים בפני מועדוני הספורט הלאומי, ומתוך ראיית תחום הספורט כבעל פוטנציאל להוביל שינוי חברתי, הליגה נגד השמצה בישראל רותמת את ניסיונו החינוכי של הארגון, כמו גם קשריו ויוזמותיו בתחום הספורט בארה"ב ובעולם, לקידום הערכים החברתיים בספורט הישראלי.

הפיילוט לתוכנית ייערך במועדון הכדורגל בית"ר ירושלים במסגרת קבוצות הילדים והנוער של המועדון ויכלול את השחקנים, המאמנים והורי השחקנים. בשלב הבא מתכננת הליגה נגד השמצה בישראל צעדים להרחבת התכנית למועדוני ספורט נוספים.

עקרונות התכנית:

  • תכנית הפיילוט כוללת מספר מרכיבים, ביניהם: מפגשים עם המאמנים להבנת האתגרים ולמתן כלים מקצועיים; מפגשים לכל קבוצות השחקנים שנבחרו; מפגשי הורים ועוד.
  • התכנית נוגעת בכל סביבת המועדון: השחקנים, המאמנים, וההורים. משולש זה הוא הכרחי על מנת לייצר שינוי תפיסות ועמדות.
  • הליגה נגד השמצה בישראל תעניק ארגז כלים להתמודדות עם קשת של מצבים במהלך המשחק וסביבו, כמו הפסד צורם, משחק צמוד, החלטה קשה של השופט ועוד. עבודה חינוכית עם מכלול קהלים אלו יוביל לשינוי אמיתי על המגרש ומחוצה לו.
  • התכנית מעצימה את המשתתפיםמפתחת בהם יכולות חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות, ונוטעת בהם אחריות אישית ואחריות קבוצתית.
  • התכנית מסייעת למשתתפים לפתח מיומנויות מילוליות וחברתיות ליצירת סביבה מכבדת.

 

התוכנית תושק ביום שלישי הקרוב, 16.10.18, בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה, שתתקיים בבנייני האומה, בירושלים, בהשתתפות בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, מר משה חוגג.

 

קרול  נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל:

"בהירתמותה לפרוייקט, הנהלת מועדון בית"ר ירושלים מעבירה מסר ברור של רצון לחיזוק יסודות וערכי כבוד ויחס הוגן. הליגה נגד השמצה בישראל גאה להוביל את התכנית ומאמינים שהשפעתה תיראה הן בתוך המגרשים והן מחוצה להם."