פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מפצירה בארה"ב ובאיחוד האירופי לגנות את התבטאויותיו של המנהיג הפלסטיני המשוות בין רצועת עזה ובין אושוויץ

  • אוגוסט 6, 2017

9 ביולי 2014 …

הליגה נגד השמצה קראה לממשל האמריקאי ולאיחוד האירופי לגנות באופן חד משמעי התבטאויות שנשמעו מוקדם יותר היום, מפי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. היו"ר עבאס התייחס למתקפה הישראלית הנוכחית בעזה כ-"רצח עם של מדינת ישראל נגד עמנו הפלסטיני".

במהלך מפגש חירום של ההנהגה הפלסטינית, שדן בתגובתה של ישראל לירי הטילים המתמשך מרצועת עזה (הנשלטת ע"י החמאס), התייחס עבאס למעשיה של ישראל ושאל -"האם עלינו להזכיר את אושוויץ?". במסגרת המפגש ציינו חברי הרשות הפלסטינית כי בדעתם להכין את הניירת הדרושה לשם הצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

אברהם ח.פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה וניצול שואה, פרסם את ההצהרה הבאה:

"ההאשמות מפי מנהיג הרשות הפלסטינית וכן סגנון ההתבטאות הם לחלוטין בלתי מקובלים. התרגלנו זה מכבר לביקורת המקוממת כלפי ישראל מצד פלסטינים, אך היו"ר עבאס שבר שיא חדש, לא במובן הטוב של הביטוי – כאשר טען כי פעולותיה המוצדקות של מדינת ישראל להגנה עצמית, לאחר שנורו על אזרחיה מאות טילים – הן "רצח עם". עבאס לא הסתפק בכך ואף הרחיק לכת והשווה את מעשיה של ישראל לרצח של 1.5 מיליון יהודים באושוויץ.

מר עבאס מתואר לעתים קרובות כמנהיג פלסטיני "מתון" ורבים מקווים עדיין שאמת הדבר. בעת שבה המזרח התיכון נשטף בקיצוניות, כגון בעיראק ובסוריה, מאכזב ומסוכן לשמוע את מנהיג הרשות הפלסטינית מלהיט את האזור באמירותיו המקוממות.

אנו קוראים לארה"ב, לאיחוד האירופי ולממשלות אחראיות אחרות לגנות באופן ברור, תקיף וחד משמעי את האמירות המקוממות של יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס."

(פורסם ב 9 ביולי 2014)