פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מגנה בחריפות התבטאויות של בכירה בקונגרס הלאומי האפריקני (ANC) המשוות בין צה"ל ובין הנאצים

  • אוגוסט 7, 2017

הליגה נגד השמצה גינתה היום בחריפות התבטאויות שנשמעו מפי אישיות פוליטית בכירה בדרום אפריקה וציינה כי הן "בלתי אחראיות ולחלוטין לא מקובלות". הבכירה הדרום אפריקאית השוותה בין המבצע הצבאי שישראל מנהלת בעזה ובין יחסם של הנאצים ליהודים.

ג'סי דוארטה, סגנית המזכיר הכללי של מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקני (ANC), המפלגה השלטת בדרום אפריקה, האשימה את מדינת ישראל כי "הפכה את השטחים הכבושים בפלסטין למחנות מוות". דוארטה אף הוסיפה כי: "בעוד אנו שבים ונזכרים בפשעיה של גרמניה הנאצית, אין ספק שעלינו לשאול את הישראלים האם הביטוי 'לזכור ולא לשכוח' איבד ממשמעותו".

אברהם ח. פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה וניצול שואה, פרסם את ההצהרה הבאה: "בלתי אחראי ולחלוטין לא מקובל שנציגה כה בכירה של מפלגת השלטון בדרום אפריקה תהיה מעורבת באמירות כה קיצוניות ופוגעניות נגד ישראל.

אין ספק שגב' דוארטה זכאית להחזיק בדעותיה וכי זכותו של הקונגרס הלאומי האפריקני להתוות מדיניות כפי בחירתו. אלא שכאשר נציגה כה בכירה של מפלגת השלטון מנציחה השוואות פוגעניות בין ישראל לנאצים, היא מפגינה בורות גסה באשר לשואה, פוגעת בניצולי רצח העם שביצעו הנאצים ואף חותרת תחת האמינות והאחריות של מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקני.

אנו מצטרפים לעמיתינו בקהילה היהודית בדרום אפריקה ודורשים מגב' דוארטה להכיר בחומרת דבריה ולהתנצל בפני הקהילה".

ב-"סקר ה-100 העולמי" שערכה לאחרונה הליגה נגד השמצה נבחנו העמדות כלפי יהודים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. הסקר מצא כי 66 אחוזים מתוך הדרום אפריקנים שנסקרו מעולם לא שמעו על השואה, לעומת 34 אחוזים שציינו כי שמעו אודותיה בעבר.

  (פורסם ב-  11.7.14)