פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה: ההשוואה שערך ראש הממשלה ארדואן בין איילת שקד ובין היטלר "לחלוטין בלתי הולמת" כמו גם שאר התבטאויותיו על הסכסוך בין ישראל לחמאס

  • אוגוסט 7, 2017

הליגה נגד השמצה ציינה היום כי התבטאויותיו של ראש הממשלה הטורקי בנוגע לסכסוך בין ישראל לחמאס הן "לחלוטין בלתי הולמות" והביעה זעם על דבריו המהווים "הסתה פרועה".

במכתב לראש הממשלה הטורקי, כתב מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אברהם ח.פוקסמן, את הדברים הבאים: "לפי הדיווחים, ערכת השוואה שלא תעלה על הדעת בין איילת שקד ובין היטלר והאשמת את ישראל ב-'הטלת טרור אזורי', 'התעלמות מהמשפט הבינלאומי' וכן ב-'עריצות'. השוואות מסוג זה להיטלר הן לעולם בלתי מקובלות".

הליגה נגד השמצה הוסיפה והדגישה את התבטאויותיו החד צדדיות של ארדואן שאינן מזכירות כלל את החמאס ופעולות הטרור המכוונות שהוא נוקט עלפי אזרחים ישראלים.

"בה בעת, במסגרת התבטאויותיך לא טרחת כלל להזכיר את הטרור המופעל כלפי מיליוני אזרחים ישראלים, שהחמאס וארגונים אחרים ירו עליהם יותר מאלף רקטות, שכוונו לאזורים מאוכלסים בצפיפות במדינת ישראל" כתב מר פוקסמן. "מכל מקום, ברור שהשוואות והאשמות מסיתות כגון זו משרתות מטרה אחת בלבד – הגברת הזעם והעוינות כלפי ישראל. ודאי שאין להן כל תפקיד בקידום הפסקת אש או קירוב עמדות בין הצדדים".

הליגה נגד השמצה קראה לטורקיה "לנקוט טון אחר" ולהימנע מ"רטוריקה רווית שנאה ובלתי מועילה".

(פורסם ב-  16.7.14)