פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מברכת על החלטת הלייבור לאמץ את הגדרת ארגון IHRA לאנטישמיות

  • ספטמבר 5, 2018

בהמשך להחלטת הוועדה הביצועית של מפלגת הלייבור, לאמץ באופן מלא את ההגדרה לאנטישמיות של ארגון הברית הבינלאומית לזיכרון השואה (IHRA), סגנית הנשיא הבכירה של הליגה נגד השמצה, הגב' שרון נזריאן, מסרה את ההודעה הבאה:

"אנחנו מקדמים בברכה את החלטת הלייבור לאמץ במלואה את הגדרת IHRA. ההחלטה הקודמת, להחריג כמה דוגמאות של התבטאויות אנטישמיות תרמה לחשד העמוק ולטינה מצד הקהילה היהודית בבריטניה ומצד ארגוני יהודיים ברחבי העולם.

אימוץ הגדרת האנטישמיות של IHRA היא הצעד הראשון וההכרחי להראות כי מפלגת הלייבור בבריטניה לא תהיה סובלנית כלפי אנטישמיות בקרב חבריה. עם זאת, ארגונים יהודיים בריטיים העלו חששות בנוגע לשיפוט בנוגע לתלונות על התבטאויות והתנהגויות אנטישמיות. ללא מאמצים של רצון טוב ליישם את הגדרת ה-IHRA, ההחלטה לאמץ את ההגדרה תהיה מחווה ריקה מתוכן ולא תשיב את האמון במחויבותה של המפלגה להיאבק באנטישמיות. סעיף "חופש הביטוי בנוגע לישראל" המדובר, שהתווסף כנספח בפגישה, לא יכול למנוע את יישום הגדרת ה-IHRA.

מעשים יעידו יותר ממילים. אנו מצטרפים לקולגות שלנו, היהודים הבריטיים, בציפייה כי מפלגת הלייבור הבריטית תאכוף את הסטנדרט שאומץ, כתנאי להחזרת אמון הקהילה היהודית".