פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מוטרדת מאוד מציוצו של הנשיא טראמפ בנוגע לדרום אפריקה

  • אוגוסט 26, 2018

ניו יורק, ארצות הברית, 23 באוגוסט 2018…

הליגה נגד השמצה מסרה היום את ההודעה הבאה, הנוגעת לציוצו של הנשיא טראמפ על התקפות לכאורה, על אדמות וחוות ו"מספר גבוה של חקלאים" ממוצא לבן, בדרום אפריקה:

"זה מטריד ביותר שנשיא ארה"ב מהדהד טענה שקרית ועתיקה של דוגלי עליונות הגזע הלבן, כי החקלאים ממוצא לבן בדרום אפריקה הם יעד להתקפות במספרים גבוהים, בידי הרוב השחור הדרום אפריקאי,המבקש להרוג אותם בשל מניעים גזעניים.

דוגלי עליונות הגזע הלבן בארה"ב השמיעו טענות מסוג זה במשך שנים. בתחילת 2012, המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה תיעד כיצד דוגלי עליונות הגזע הלבן בארה"ב היוו את המנוע למחאות, כחלק ממה שהם כינו "פרויקט דרום אפריקה" (SAP). מטרת המארגנים אשר כללו נציגים מארגון גדול גזעני של גלוחי ראש, "דוגלי עליונות הגזע הלבן המסורתיים", קבוצות בעלות זהות נוצרית, כמו גם חבורות בתי כלא גזעניות, הייתה לעצרות את "הכחדת הלבנים" לכאורה, בדרום אפריקה. ההפגנות אורגנו ב-2011, בידי מוניקה סטון, חברה ותיקה בליגת ההגנה הנוצרית של דוגלי עליונות הגזע הלבן, הממוקמת בלואיזיאנה, ומהגרת מדרום אפריקה בעצמה. מאז, התייחסות דוגלי עליונות הגזע הלבן ל"השמדת העם" בדרום אפריקה הפכה לנפוצה. ריצ'רד ספנסר, לדוגמא, התייחס למצוקת ה"בורים" בדרום אפריקה בנאומו בחודש מרץ באוניברסיטת מישיגן, ורמז שארה"ב עלולה לחוות דבר דומה. היינו מצפים כי הנשיא ינסה להבין את העובדות בדרום אפריקה, במקום לחזור על מסריהם של דוגלי עליונות הגזע הלבן, באופן מטריד, גזעני ומפלג.