פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מביעה זעזוע וצער עמוק על ההתקפה הקטלנית במוזיאון היהודי בבריסל

  • אוגוסט 6, 2017

24 במאי 2014 – הליגה נגד השמצה הגיבה 'בזעזוע ובעצב עמוק' על המתקפה הרצחנית שכוונה למוזיאון היהודי בבריסל, בירת בלגיה. על פי הדיווחים, אלמוני שטרם זוהה פתח באש בתוך המוזיאון, הרג שלושה אנשים ולפני שנמלט פצע גם את הרביעי. הליגה הפצירה ברשויות בבלגיה למהר ולהביא לדין את האחראים למתקפה הנפשעת.

אברהם ח.פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, פרסם את הדברים הבאים:

"אלימות נגד יהודים נדירה עד מאוד בבלגיה, אך המתקפה על המוזיאון היהודי בבריסל מהווה תזכורת טרגית נוספת לאווירת הפחד שיהודים רבים חווים במקומות שונים באירופה. המידע שבידינו מלמד, כי למרות העובדה שניכרת ירידה כוללת במספר האירועים האנטישמיים באירופה בשנה האחרונה (ביחס למקומות בהם ניתן להסתמך על נתונים סטטיסטיים אמינים), הרי שמספר התקריות האלימות שכוונו ליהודים דווקא גדל.

העלייה בכוחן של מפלגות אירופיות בעלות מצע אנטישמי גלוי, שגשוגן של התבטאויות אנטישמיות מובהקות במדיה החברתית והרמות הגבוהות להטריד של עמדות אנטישמיות במקומות שונים באירופה – כל אלו תורמים יחד למרקחת קטלנית של שנאה, המספקת עידוד לכל מי שנוטים לפעול באלימות נגד יהודים.

הצהרת התמיכה החד משמעית כלפי הקהילה היהודית, שנשמעה מפי ראש ממשלת בלגיה, אליו דה רוביו, מעודדת ומזכירה כי למעשים שכאלו אין מקום בחברה. מסר זה מגיע לקהילה היהודית בבלגיה בשעתה הקשה, אך נשלח גם לכלל החברה הבלגית. אנו משבחים את התגובות למתקפה מצד ראש עיריית בריסל, איוואן מאיור, שר הפנים ג'ואל מילקה ובמיוחד את זו של שר החוץ דידייה ריינדרס, שהגיע לזירת האירוע מיד לאחר ששמע את החדשות.

אנו מבקשים להביע סולידריות עם הקהילה היהודית בבלגיה ולהבטיח את תמיכתנו העקבית בסיוע ושמירה על ביטחונם של יהודי בלגיה.

סקר ה-100 העולמי של הליגה נגד השמצה בנושא האנטישמיות נערך ב-102 מדינות ופורסם בחודש האחרון. ממצאי הסקר מלמדים כי 27 אחוזים בקרב האוכלוסייה הבוגרת בבלגיה מחזיקים בעמדות אנטישמיות מוצקות.

(פורסם ב 24.5.14)