פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה: הירי בגרמניה מדגיש את החשש לקשרים בין קיצוניים באירופה ובארה"ב

  • אוקטובר 16, 2019

ניו יורק, ארצות הברית, 10 באוקטובר 2019…

​מתקפת הירי על בית הכנסת בהלה, גרמניה, בידי חשוד תומך עליונות הגזע הלבן – מתקפה ששודרה בשידור חי באינטרנט ובדרכים אחרות ומזכירה את מתקפות הירי בקרייסטצ'רץ' ובפאווי – היא עדות נוספת לכך שתומכי עליונות הגזע הלבן באירופה ובארה"ב חולקים טקטיקות אלימות ואידיאולוגיות שנאה.

"המתקפה הזו על בית כנסת בגרמניה היא חלק מאלימות קיצונית מתמשכת שאינה יודעת גבולות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "בעוד שאנו עוד לומדים על המניעים של היורה בהלה, המתקפה צריכה להיות מובנת בתוך הקונטקסט של ההתפשטות הבינלאומית של עליונות הגזע הלבן והקיצוניות ברשת. הלה, קרייסטצ'רץ', פאווי ופיטסבורג לא התרחשו בוואקום, והמתקפות האלו חולקות מרכיבים חשובים – לא רק האידיאולוגיה שהיוותה להם השראה, אלא גם שיטות פעולה ושפה משותפת של התוקפים".

בין הממצאים הבולטים בדוח של הליגה נגד השמצה שפורסם לאחרונה, "שנאה מעבר לגבולות: ההתפשטות הבינלטומית של עליונות הגזע הלבן":

  • הגלובליזציה של עליונות הגזע הלבן הואצה בעקבות הרשתות החברתיות כמו טוויטר, טלגרם ואחרות, ולוחות מודעות כגון 4chan ו-8chan ו-Reddit.
  • הקשרים בין הקיצוניים בגרמניה ובארה"ב הם קשרים ארוכי שנים
  • האקטיביסטים מהימין הקיצוני בגרמניה מקבלים השראה מפעילי הימין הקיצוני בארה"ב ומנסים לחקות את הרעיונות שלהם, הממים שהם מפרסמים ואסטרטגיות ההטרלה שלהם.

ועוד מידע רב על הדרך בה פועלים הקיצוניים בשתי היבשות.

לקריאת הדוח המלא לחצו כאן