פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מציינת שנה לירי בבית הכנסת בפיטסבורג באמצעות "11 פעולות כנגד 11 חיים שנגדעו"

  • אוקטובר 22, 2019

ניו יורק, ארצות הברית, 16 באוקטובר 2019…

לזכרם של 11 בני האדם שנרצחו בירי בבית הכנסת בפיטסבורג, הליגה נגד השמצה הכריזה על "11 פעולות כנגד 11 חיים שנגדעו", קמפיין אונליין המעודד אמריקנים מכל תחומי החיים להשתתף בפעולה אחת בעלת משמעות לציון שנה לטרגדיה שגדעה את חייהם של 11 איש. 

החל משבוע הבא ועד ליום השנה, ב-27 באוקטובר, הליגה נגד השמצה תשתף רשימה של 11 הצעות לפעולות – אחת כנגד כל אדם שנהרג בירי – בחשבונות שלה ברשת ובאמצעות 25 המשרדים האזוריים של הליגה ברחבי ארה"ב. 11 הפעולות המוצעות כוללות דקת דומיה לזכר הקורבנות, שליחת הודעת תמיכה לקהילה היהודית בפיטסבורג, חתימה על עצומה הקוראת לקונגרס לחוקק את חוק ג'בארה-הייר No Hate ואת החוק למניעת טרור פנים, עריכת סעודת שבת מיוחדת, או להתנדב לארגון לפי בחירה. 

הליגה נגד השמצה תעודד את כל המשתתפים לחלוק את הפעילות שלהם ברשת החברתית, תוך שימוש בהאשטג  FightHateforGood#. 

הקמפיין ברשת הוא חלק מאירועים שונים שתקיים הליגה נגד השמצה ברחבי ארה"ב, על מנת לחלוק כבוד לאלו שאיבדו את חייהם ולמשפחות שנפגעו באירוע במבנה שהכיל שלוש קהילות תפילה שונות. 

"יום השנה לירי בבית הכנסת בפיטסבורג הוא זמן לזכור ולהתאבל, אך גם זמן להתאחד בסיס פעילות משמעותית ולהיאבק בשנאה – לתמיד", כך אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "הדבר הטוב ביותר שיכול לצמוח מהמתקפה האנטישמית האלימה ביותר שידענו בהיסטוריה האמריקנית היא ההחלטה לפעול על מנת להבטיח כי דבר כזה לעולם לא יקרה שוב. לא משנה האם אנשים יכולים להקדיש כמה שעות או אפילו כמה רגעים על מנת להיאבק בשנאה – כולם יכולים לקחת חלק משמעותי ביום הזה, למען הגברת הטוב". 

לליגה נגד המשצה תהיה נוכחות גדולה ביום השנה לרצח, 27 באוקטובר, אז תערוך הקהילה בפיטסבורג אירוע זיכרון, לימוד ותפילה. המנהל האזורי של הליגה נגד השמצה באוהיו ובפנסילבניה, יחד עם משלחת של מנהיגים מקליבלנד, יצטרפו בסוף השבוע למועצת הליגה נגד השמצה בפיטסבורג והקבוצה תשתתף בפעילות ההנצחה בפיטסבורג יחד עם ג'ונתן גרינבלט ומנהיגים נוספים של הליגה נגד השמצה. הרב דייוויד סנדמל, מנהל התחום הבין דתי בליגה נגד השמצה, יוביל מושב שכותרתו "אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד: להתאגד נגד שנאה" במהלך לימוד תורה קבוצתי בפיטסבורג.

Woman writing signage for Never Is Now is ADL’s Annual Summit on Anti-Semitism and HateDecember, 3, 2018