פורסם בכללי.

האשמת ישראל והיהודים בהפצת נגיף COVID 19 היא תופעה כלל עולמית

  • אפריל 2, 2020

בעוד שווירוס הקורונה (COVID 19) ממשיך להתפשט ברחבי הגלובוס, ממשיכות להתרבות גם הדוגמאות לחיפוש שעיר לעזאזל שניתן לתלות בו את האשם. 

הליגה נגד השמצה וארגונים נוספים מצאו לאחרונה כי בארה"ב התרחשו מקרים רבים של קסנופוביה על רקע התפשטות הווירוס ובייחוד מתקפות על יחידים וקבוצות ממוצא אסיאתי. 

ברמה הגלובלית, נרשמו גם ניסיונות רבים לקשור את נגיף ה-COVID 19 לישראל, לציונים וליהודים – כאשר יש מי שטוענים, ללא כל בסיס, שהווירוס הוא חלק ממזימה של ישראל והקהילה היהודית בעולם לגרוף רווחים ולהתעשר.

בין המפיצים של תיאוריות קונספירציה מסוג זה ניתן למנות אמצעי תקשורת, אנשי דת ואפילו אנשי ממשל, בעיקר קיצונים – ממספר מדינות, לרבות צרפת, שוויץ, איראן, ספרד, טורקיה וונצואלה. 

להלן תיאור קצר של המתרחש במדינות הללו לפי סדר אלפביתי:

צרפת

אלן מונדינו, ראש רשימה במפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", פרסם במדיה החברתית סרטון שבו הוא קושר בין התפשטותו של ווירוס הקורונה ובין יהודים.

איראן

Press TV – תחנת רדיו לא רשמית מטעם הממשלה שידרה מספר דיווחים ובהם נטען כי "ציונים" עומדים מאחורי ווירוס הקורונה. בין היתר נאמר כי :"גורמים ציונים פיתחו זן קטלני יותר של ווירוס הקורונה נגד איראן."

במהלך מחאה נגד סגירתו של אתר דת בעיר קום (על רקע הקורונה), ציין אחד מאנשי הדת השמרנים כי אין צורך להקשיב להוראות ארגון הבריאות העולמי לגבי הווירוס, שכן "מדובר בחבורה של כופרים ויהודים".

ערוץ הטלוויזיה דובר הספרדית HispanTVהנתמך ע"י איראן, פרסם דו"ח שלפיו הווירוס הוא "תוצאה של מזימה ציונית…הווירוס משרת מטרות ציוניות של הפחתת אוכלוסיית העולם ומניעת גידול בהיקף האוכלוסייה. חקירות חשובות מאששות עובדה זו."

 בשידור אחר ב-Hispan TV התקיים דיון בתיאוריות קונספירציה שונות לגבי הנגיף כביטוי של השליטה הציונית בהון הגלובלי; נטען שם שהציונים והווהאבים בסעודיה ממצבים את עצמם כאליטות ששולטות בהון העולמי והנגיף מהווה עבורם דרך לשלוט בסדר העולמי. בין היתר נאמר כי "טביעת האצבע שמאחורי הנגיף ישראלית. למה הם עשו זאת? לצורך נקמה ובגלל התסכול שלהם. יחד עם בית המלוכה הווהאבי. לווהאבים ולישראלים יש בעיה קיומית רצינית. אולי זו לא הייתה ישות מדינית אלא ישות שפועלת מול [מדינת ישראל] במטרה לייצר פניקה. באופן עקרוני, זה מזכיר את דאע"ש ומגדלי התאומים והמטרה היא ליצור פניקה באמצעות טרור."

ספרד

בכתבה שפורסמה באתר הספרדי הקיצוני Kaosenlared.net, מטעם מפלגת הבאסקים השמאלית רדיקלית Herritar Batisuna, נכתב: "היום, 14 למרץ, אנו מצהירים ומדגישים כי ווירוס הקורונה הוא כלי של מלחמת העולם השלישית, שהתיר את הרסן של האימפריאליזם הציוני-אמריקאי. האליטה הציונית והאנגלו-סקסית, שהיא אויב האנושות, צעדה צעד נוסף קדימה במתקפת הג'נוסייד הפושעת שלה…על כל הפועלים המהפכנים בארץ הבאסקים לדעת כי האימפריאליזם ההגמוני שהוא הגוש האנגלו-סקסי ציוני, והביטוי המדיני הבולט שלו שהוא ארה"ב של אמריקה, יחד עם לווייניו – בריטניה והקולוניה הציונית שגזלה את השם ההיסטורי ישראל – פצחו במתקפה שהיא מלחמה גלובלית חסרת רחמים נגד האנושות, כולל מעמד הפועלים בכל אחת מן המדינות שלהם. מכיוון שמלחמת המעמדות היא שעומדת בלב האירועים הללו, סדר העדיפויות כרגע הוא להביס את ההגמוניה הציונית-אמריקאית בכל החזיתות."

שוויץ

איש הימין הקיצוני הצרפתי אנרי דה לסקן נשא דברים במפגש מטעם "ההתנגדות השוויצרית" בעיירה אגל ואמר כי "יש נגיף גרוע יותר מהקורונה-ווירוס – ומדובר ביודאו-ווירוס (הווירוס היהודי)."

איבו סאסק, מכחיש שואה שוויצרי, פרסם באתר הארגון שלו Klagemauer.tv כתבה שמאשימה ללא כל בסיס את איל ההון היהודי אמריקאי ג'ורג' סורוס בהפצת הווירוס וכתב כי: "יש מעבדה נוספת בווהאן שעובדת עם ווירוסים והיא ממומנת ע"י הביולונר האמריקאי ג'ורג' סורוס – WuXi PharmaTech Inc.".

טורקיה

בערוץ הטלוויזיה הפרו ממשלתי ATV, "מומחה" טורקי כתב את ההגיג הבא: מי שהפיץ את הנגיף הוא גם זה שימצא את התרופה, והנה לישראל כבר יש חיסון.

פאטיח ארבקאן, מנהיג מפלגת "רפאח" האסלאמיסטית ובנו של ראש ממשלת טורקיה לשעבר, ציין כי "אין לנו ראיות של ממש….ייתכן שהציונות עומדת מאחורי ווירוס הקורונה."

וונצואלה

ראוי לציין גם שתי כתבות באתר Aporrea.org, שרואה בעצמו פלטפורמת שמאל שהוקמה ע"י מתנדבים כדי לקדם דעות סוציאליסטיות פרוגרסיביות, אך מאחוריו רקורד של קידום תיאוריות קונספירציה אנטישמיות.

אסמרלדה גארסיה רמירז כתבה על הנגיף כי "מבנה הכוח הכלכלי-פוליטי של ארה"ב, ששולט גם בתקשורת, יחד עם מדינת ישראל הציונית, עושה שימוש בנשק ביולוגי כדי להסיט את תשומת הלב מהמאבקים הכלכליים והפוליטיים שלו. בנוסף קידמה כתבה זו רעיונות מבית היוצר של איש תיאוריות הקונספירציה האמריקאי פיליפ ג'ירלדי, שנודע בהיותו אנטישמי.

ז'ואקין רומאן סנטיאגו כתב כי "ההצלחה של [המטבע המבוזר] עשויה להוות חלופה פיננסית וכלכלית לעולם ויש לה הכוח להרוס את הדין הבינלאומי והסחר העולמי המצוי בשליטת ארה"ב וישראל…היא מאוימת באורח ממשי ע"י הנשק הביולוגי ששחררה ישראל והמשבר הכלכלי הממשמש ובא שעומד לקחת מן הדולר את הבכורה ולאפשר את ייסודו של שוק כלכלי עולמי שיתופי."

הליגה נגד השמצה חוששת שביטויים מסוג זה, של הפיכת ישראל לשעיר לעזאזל והאשמתה במשבר הנוכחי, עשויים לחלחל לשיח התקשורתי המיינסטרימי – ובדעתה להמשיך לעקוב ולחשוף את מסרי השנאה הללו.