פורסם בכללי.

ארגונים ואישים בתנועה האנטי-ישראלית בארה"ב מעלים על נס אלימות פלסטינית ועורכים מסע דמוניזציה לישראל, בעוד גל הטרור נמשך

  • נובמבר 13, 2022

גל הטרור הפלסטיני באוקטובר 2022, אשר כלל בין היתר את רציחתם של חיילי צה"ל עידו ברוך ז"ל בפיגוע ליד שבי שומרון ונעה לזר ז"ל בפיגוע במזרח ירושלים, עורר שוב את התופעה המוכרת שבה חוגים קיצוניים מעלים על נס אלימות ועורכים קמפיין דמוניזציה לישראל.

במסגרת גל האלימות הנוכחי, הגיח ארגון טרור פלסטיני בשם גוב האריות: ארגון קטן יחסית אשר בסיסו בעיר שכם ואשר אחראי לרבים מן הפיגועים בתקופה זו. בשבועות האחרונים, צה"ל הרג כמה מבכירי הארגון בעוד אחרים הסגירו עצמם לידי הרשות הפלסטינית.

יש לציין כי גל הטרור התרחש במקביל ליום השנה ה- 22 לאינתיפאדה השנייה, ב- 28 בספטמבר.

בהשראת ארגון גוב האריות, הביעו בגלוי ארגונים ואישים בתנועה האנטי-ישראלית בארה"ב תמיכה באלימות, ולעתים שיבחו טרור פלסטיני נגד ישראל. חלקם הביעו תמיכה "בהתנגדות בכל האמצעים הדרושים", בעוד אחרים הפצירו בתומכיהם "לעולם לא להוקיע התנגדות פלסטינית", אפילו אם "אלימות גורמת לכם לאי-נוחות". ישראל גם הייתה נתונה לקמפיין דמוניזציה, במסגרתו הואשמה ב- "ג'נוסייד", "טיהור אתני" ו- "קולוניאליזם". היו קבוצות שאף קידמו את הסיסמא "תחי האינתיפאדה" (Long Live the Intifada) ותיארו את חברי גוב האריות שנהרגו בידי צה"ל כ- "קדושים" (Martyrs) ו- "לוחמי חירות".

להלן מקבץ דוגמאות מן השבועות האחרונים:

תמיכה במאבק מזויין נגד ישראל

Madison4Pali, קבוצה אנטי-ישראלית במדיסון שבוויסקונסין, הפצירה בתומכיה "לעולם לא להוקיע התנגדות פלסטינית", אפילו אם "אלימות גורמת לכם לאי-נוחות" [פוסט אינסטגרם].

The US Palestinian Community Network, אשר לה סניפים ברחבי ארה"ב, שיבחה "עימות מזויין" (“militant confrontations”) נגד ישראל והוסיפה כי היא "עומדת לצד אנשינו המתקוממים ברחבי הגדה המערבית, מובילים עימות מזויין … נגד כוחות הכיבוש" [שרשור].

קבוצת ה- Mapping Project האנטישמי תיארה את הטרוריסטים הפלסטינים בשכם בתור אלה אשר "בצדק מתקוממים נגד קולוניאליזם בכל האמצעים הדרושים" [שרשור]. קבוצה זו הוסיפה כי "ההתקוממות נמשכת וכך גם דיכוי הזכות הבסיסית להתקומם בתפוצות, שכן ציונות היא תופעה גזענית ואימפריאליסטית אשר השפעתה חורגת מגבולות פלסטין הכבושה" [שרשור].

Within Our Lifetime – Palestine, ארגון אנטי-ישראלי שבסיסו בעיר ניו-יורק, הצהיר כי "אנו יודעים שזו חובתנו לעמוד מאחורי אלה המתקוממים בכל האמצעים הדרושים" [פוסט אינסטגרם].

קבוצת North NJ DSA BDS and Palestine Solidarity Working Group פרסמה מם אשר מצדיק אלימות במקרה של "מאבק בקולוניאליזם" [פוסט אינסטגרם]. הקבוצה הוסיפה לשבח אלימות כשפרסמה כי "התקוממות מזויינת היא תזכורת לכך שפלסטינים אינם קורבנות חסרי ישע כלל ועיקר" [פוסט אינסטגרם].

האדרת טרוריסטים פלסטינים

The Palestinian Youth Movement תיארו את עודאי אל-תמימי, המחבל מארגון גוב האריות, כ- "קדוש" (Martyr) אשר מת "תוך הגנה על מולדתו" והוסיפו: "מי ייתן ועודאי אל-תמימי ינוח על משכבו בשלום. שבחים לכל הקדושים של פלסטין" [שרשור]. באופן דומה, ארגון זה אף תיאר את תאמר אל-כילאני, בכיר נוסף בגוב האריות, כקדוש "אשר הגן על העיר מפני פלישות ציוניות" [ציוץ].

Jisr Collective, קבוצה אנטישמית ואנונימית הרואה בעצמה "קולקטיב אנטי-אימפריאליסטי" [למידע נוסף של הליגה על הארגון – לחצו כאן], שיבחה אף היא את תאמר אל-כילאני ותיארה אותו בתור "הקדוש האהוב שלנו" [פוסט אינסטגרם]. הארגון אף האדיר את גוב האריות, ובמיוחד את עודאי אל-תמימי, ואמר כי "ההתנגדות לעולם לא תרוסן", תוך הוספת ההשטאג בערבית #עודאי [פוסט אינסטגרם].

הארגון Palestinian Feminist Collective, אשר בסיסו בארה"ב, הילל את גוב האריות ואמר כי "כאשר קדוש עולה [לשמיים], אלפי לוחמי חירות נולדים" [ציוץ]. המשפטנית, אקטיביסטית ופרופ' באוניברסיטת Rutgers, נורה עריקאת, פרסמה את אותם הדברים בחשבון האינסטגרם שלה [פוסט אינסטגרם].

קבוצת Students for Justice in Palestine Chicago תיארה את עודאי אל-תמימי כ- "קדוש" והוסיפה כי "שמו יישאר חקוק בליבו ומחשבותיו של כל פלסטיני אשר יוצא לרחובות בימים ובשבועות הקרובים" [פוסט אינסטגרם].

ארגון ה- Mapping Project הצהיר כי הוא שואב השראה מן "ההתנגדות" הנוכחית בידי פלסטינים והפציר בתומכיו "לפרק שחקנים דכאניים בכל מקום בו אתם גרים" [שרשור]. הארגון גם הוקיר את שמו של עודאי אל-תמימי בציוץ עוקב.

האדרת האינתיפאדה השנייה

תחת המוטו "תחי האינתיפאדה" (Long Live the Intifada), ארגון Within Our Lifetime – Palestine כתבו כי "במהלך אינתיפאדת אל-אקצא, קרוב ל- 5,000 פלסטינים מתו מות קדושים, ביניהם בני נוער שאחזו בידיהם אבנים בלבד וכן לוחמי חירות אשר אחזו נשק כדי להתנגד לג'נוסייד הציוני ולטיהור אתני" [פוסט אינסטגרם].

באופן דומה, The US Palestinian Community Network כתבו: "הבה נוקיר את קדושינו ולעולם לא נשכח, תמיד נתנגד, נעמוד על העקרונות ונסרב לנרמל את הכיבוש, טיהור אתני וג'נוסייד הבלתי-חוקיים נגד עמנו. תחי #האינתיפאדה" [פוסט אינסטגרם].

National Students for Justice in Palestine האדירו אף הם את האינתיפאדה באמצעות המוטו "תחי האינתיפאדה" [פוסט אינסטגרם].

American Muslims for Palestine, ארגון אנטי-ישראלי אשר לו מספר סניפים בארה"ב, שיבח אף הוא את האינתיפאדה וכתב כי "תקופה זו … התאפיינה בחוסן בלתי-פוסק, התנגדות והקרבה מצד הפלסטינים בכל רחבי פלסטין ההיסטורית" [פוסט אינסטגרם].