פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה בישראל השיקה לראשונה את שבוע ישראל ללכידות חברתית 2022

  • דצמבר 15, 2022

מזה חמש שנים מקיימת הליגה נגד השמצה בישראל את ועידת ישראל ללכידות חברתית.
השנה, לנוכח הקיטוב ההולך וגובר בחברה הישראלית, הרחבנו את פעילותינו והשקנו לראשונה  את שבוע ישראל ללכידות חברתית.
במסגרת שבוע זה קיימנו מגוון אירועים בקהילות שונות ברחבי הארץ במטרה להרחיב ולהנגיש את השיח בנושאי לכידות חברתית בקרב כלל החברה בישראל.

ועידת ישראל ללכידות חברתית
ב-16 בנובמבר, 2022 התקיימה ועידת ישראל ללכידות חברתית החמישית. 600 משתתפים ביניהם מקבלי החלטות, פוליטיקאים, דיפלומטים, אנשי תקשורת, בכירים מן המגזר השלישי, אנשי חינוך ובני נוער, התכנסו בהאנגר בנמל תל אביב ליום עמוס דיונים אשר עסקו בשאלות הבוערות והסוגיות הקשות העולות בשיח אודות לכידות חברתית בחברה הישראלית.
כאמירה של לכידות חברתית, יום הועידה תורגם לשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית. בנוסף השיח כולו הונגש לכבדי השמיעה ותורגם לשפת הסימנים.

ירון נוידרפר, יו"ר האסיפה הכללית של הליגה נגד השמצה בישראל פתח את הועידה ואמר: "המשימה שלנו חשובה ביותר. הפילוג בעם הולך וגובר ומהווה את האיום  האסטרטגי האמיתי על קיומה של מדינת ישראל. אין לנו שום ברירה: גם אם אנחנו לא מסכימים, עלינו להיות מלוכדים ולרסן את השיח".

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, הוסיפה ואמרה: "אמנם הבחירות האחרונות העידו על פילוג משמעותי , אך זוהי לא גזירת גורל. לצד חשש לעייפות מול מערכות הבחירות התכופות, חשוב לשים לב לשיעורי ההצבעה הגבוהים  המעידים על חוסר אדישות מוחלט מצד החברה הישראלית. זוהי קרן אור המראה כי הישראלים מעורבים  ורוצים להשפיע.  האקטיביזם הוא גורם חשוב ביותר בקידום הלכידות החברתית.  בסופו של דבר, רב המגשר על המפריד וזו צריכה להיות גם הגישה שלנו בכל שיתוף פעולה ברמת העסקית, הפוליטית או החברתית בישראל 2022. עם כל השוני שבינינו, בורכנו לחיות ביחד".

לצפייה ביום הועידה בשפה בעברית לחצו כאן
לצפייה ביום הועידה בשפה האנגלית לחצו עם הקישורים להלן:
מליאת בוקר
פאנל 1: זהות פלסטינית, אזרחות ישראלית – הילכו שניים יחדיו?
פאנל 2: איך מדינת ישראל מתמודדת עם ריבוי זהויות בעם היהודי?
פאנל 3: אנטישמיות ושיח אנטי-ישראלי בחוגים פרוגרסיביים קיצוניים בארה"ב ובאירופה
מליאת סיכום

שבוע לכידות חברתית בישראל: שיח מקומי באום אל פחם
ב-14 בנובמבר, 2022 קיימה הליגה נגד השמצה פאנל מקומי באום אל פחם אשר עסק באתגרים מקומיים מנקודת מבט של לכידות חברתית. האירוע התקיים בגלריית אום-אל פחם ואירח דוברים מקומיים אשר שיתפו את הנוכחים בהתמודדות הפנים קהילתית בסוגיות של לכידות חברתית כמו גם התמודדות הקהילה המקומית עם מקומה בחבר הישראלית ותחושת השייכות. הפאנל התקיים בשפה הערבית.

שבוע לכידות חברתית בישראל: שיח מקומי בבית שמש
עיריית בית שמש אירחה את השבוע ללכידות חברתית בישראל וב-14 בנובמבר 2022 קיימנו בעיר פאנל אשר עסק בדרך הייחודית בה מתמודדת העיר בית שמש עם המגוון החברתי העשיר המרכיב את קהילת תושבי העיר. הדוברים ייצגו קהילות שונות בעיר, את הקהילה החרדית, הקיבוץ העירוני, הקהילה הדתית לאומית, חילונית ועוד. את האירוע פתחה ראש העיר הגברת עליזה בלוך.

שבוע ישראל ללכידות חברתית: כנס ממלכתיות במבחן
ב-15 בנובמבר, 2022 קיימה הליגה נגד השמצה בישראל בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה, כנס בנושא ממלכתיות. הכנס התקיים כחלק משבוע ישראל ללכידות חברתית ולרגל צאתו לאור של הספר "ממלכתיות במאה העשרים ואחת" בהוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה.  במסגרת הדיונים עסקנו בשאלת הממלכתיות כחלק אינטגרלי מהשיח אודות לכידות חברתית.
לצפייה בכנס לחצו כאן.

לכידות חברתית בפרספקטיבה עולמית
במסגרת שבוע ישראל ללכידות חברתית בישראל, קיימה הליגה נגד השמצה בישראל בשיתוף קרן אריסון פאנל ייעודי אשר עסק באתגרים והכלים השונים להתמודדות עם סוגיות של לכידות חברתית ברחבי העולם. בין הדוברים בפאנל נמנו שגריר שוודיה, סגנית שגריר ארה"ב ושגריר מרוקו. אירוע זה מדגיש את מקומו של הדיון בסוגית הלכידות החברתית כדיון כלל עולמי.