פורסם בכללי. תגים, .

איחוד האמירויות הערביות והליגה נגד השמצה משיקות את מרכז מנארה לקידום חיים משותפים באזור

  • מרץ 14, 2023

אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות – 14 במרץ 2023

איחוד האמירויות הערביות הודיעה היום על הקמת מרכז מנארה – איחוד האמירויות הערביות הודיעה היום על הקמת מרכז מנארה – המרכז האזורי לחיים משותפים.

המרכז ימוקם באבו דאבי ומקור שמו במילה הערבית שמשמעה 'מקור אור'. המרכז יקדם את ערכי הליבה של איחוד האמירויות ויוזמות שונות, כגון "שנת הסובלנות" ו"בית המשפחה האברהמית". הליגה נגד השמצה (ADL) היא שותפה מרכזית בהקמת מרכז מנארה והיא עתידה לסייע ביישום תוכניות מפתח חינוכיות. הפעולות המיידיות יכללו כינון מערכות יחסים עם אוניברסיטאות ברחבי המזרח התיכון ודרום מזרח אסיה, שמטרתן לקדם יוזמות שלום וחיים משותפים ברחבי העולם באמצעות הכשרות ייעודיות לסטודנטים באוניברסיטאות ולתלמידים צעירים.

במעמד ההכרזה, לאחר שנים רבות של שיתוף פעולה בין הליגה נגד השמצה ואיחוד האמירויות, נכחו ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ד"ר עלי אל נועיימי, יו"ר מרכז מנארה וחברי משלחת של הליגה נגד השמצה.

"אנו נרגשים לקראת השותפות עם הליגה נגד השמצה, אחד הארגונים המובילים בעולם בקידום שלום, עקירת סטריאוטיפים וקירוב בין אנשים מרקעים שונים," אמר ד"ר עלי אל נועיימי, יו"ר מרכז מנארה. "מרכז מנארה יפעל מתוך איזורנו ולמענו."

מועצת המנהלים של המרכז מורכבת ממומחים עולמיים מובילים בהובלת ד"ר עלי אל נועיימי, שישמש כיו"ר. ד"ר אל נועיימי הוא דמות עולמית מובילה בכל הקשור למאבק בקיצוניות ולקידום קבלה והכלה. ג'ונתן גרינבלט ייצג את הליגה נגד השמצה במועצת המנהלים.

"הליגה נגד השמצה מביאה עמה 100 שנות ניסיון במאבק באנטישמיות ובשנאה לסוגיה", אמר גרינבלט. "לכבוד הוא לליגה נגד השמצה להוות שחקן מפתח בקידום התוכניות החינוכיות שילוו את המאמץ האדיר הזה. מרכז מנארה הוא המשכו של קידום השלום והחיים המשותפים במזרח התיכון, המבוסס על ההישגים ההיסטוריים באזור. אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת שלנו בשנים הבאות לקראת יצירת חיבור בין אנשים בדרכים חדשניות."

הליגה נגד השמצה תעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם צוות המרכז במטרה לבנות  ולהפיץ תוכניות מקיפות, המבוססות על ניסיון מוכח, במטרה לקדם חיים משותפים. התוכניות הללו יכללו, בין היתר:

  • פיתוח חומרים חינוכיים שמטרתם לטפח ולקדם קבלה והכלה
  • עבודה עם סטודנטים מאוניברסיטאות ברחבי המזרח התיכון ודרום מזרח אסיה, כולל חילופי סטודנטים וכנסים באזור עם מוסדות חינוך שמתקיימים עמם קשרים
  • מפגשים, במיוחד בין סטודנטים באוניברסיטה
  • דו"חות מחקר ומידע המספקים הדרכה בנושא חיים משותפים
  • אירוח תחרויות בדובאי שבהן יוצגו העבודות המסכמות

"מרכז זה עתיד להיות דוגמה לאזור כולו והוא משקף את הערכים המשותפים לארה"ב ולאיחוד האמירויות הערביות, לרבות המחויבות לקידום שלום וחיים משותפים וליצירת הזדמנויות לצעירי האזור," אמר יוסף אל עותייבה, שגריר איחוד האמירויות בארה"ב. התוכניות החינוכיות הראשונות עתידות לצאת לדרך באוגוסט 2023.