פורסם בכללי.

התנועה האנטי-ישראלית בארה"ב עורכת מסע דמוניזציה לציונות ומאשימה את ישראל בטרור פלסטיני

  • פברואר 11, 2023

בחודש שעבר, הגיעה המציאות הנפיצה-ממילא בין ישראל לפלסטינים לנקודת רתיחה. ב- 26 בינואר, דווח כי כוחות צה"ל פשטו על מחנה הפליטים ג'נין על-מנת לסכל פיגוע טרור של הג'יהאד האסלאמי. 9 פלסטינים נהרגו, בכללם פעילי הג'יהאד האסלאמי ואזרח אחד לפחות, ואחרים נפצעו.

יום לאחר מכן, מחבל פלסטיני רצח 7 אזרחים ישראלים ליד בית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. זה היה הפיגוע הקטלני ביותר שחוותה ישראל בשנים האחרונות. פחות מ- 12 שעות לאחר מכן, ירה פלסטיני בן 13 בשני ישראלים מחוץ לעיר העתיקה בירושלים ופצע אותם.

רבות מן התגובות לאירועים אלה התמקדו בפשיטת צה"ל על מחנה הפליטים בג'נין והתעלמו מהפיגועים בירושלים. למרבה הצער, ולא בפעם הראשונה, היו פלסטינים בעזה ובגדה המערבית אשר חגגו את הפיגועים נגד אזרחים ישראלים באמצעות ממתקים וזיקוקים. לעומתם, כמה ממשלות באיזור גינו את הפיגוע בירושלים, למשל ממשלת איחוד האמירויות, אשר גינתה אותו בחריפות ובכך המחישה עד כמה הסכמי אברהם שיפרו את יחסיה של ישראל עם שכנותיה.

גל האלימות זכה לתגובות גם בארה"ב, בה חלקים בתנועה האנטי-ישראלית עשו שימוש באירועים הטראגיים על-מנת לערוך מסע דמוניזציה לישראל ולציונות, וכן להביע תמיכה באלימות, דבר אשר כבר עשו בעבר.

רטוריקה זו כללה התחייבות מחודשת ל-"עולם ללא ציונות", תיאור הציונות כ-"כת של מוות" והצהרות נוספות אשר עורכות דמוניזציה לרוב המוחלט של יהדות העולם, אשר עבורם קשר לישראל הוא חלק מהזהות הדתית, החברתית ו/או התרבותית.

להלן פוסטים מן הרשתות החברתיות של קבוצות ופעילים אנטי-ציוניים בארה"ב בתגובה לגל האלימות האחרון:

דמוניזציה לציונות ולישראל

הזרוע בדטרויט של ארגון Jewish Voice for Peace השתלחה ב-"כוחות הציוניים חסרי הנשמה" והתחייבה להמשיך ולהילחם למען "עולם ללא ציונות" [פוסט אינסטגרם]:

 

 

 

 

 

 

 

 

קו דומה נקט ארגון Palestinian Feminist Collective (PFC), המתאר את עצמו בתור "גוף אמריקני של נשים ופמיניסטיות פלסטיניות וערביות המחוייבות לשחרור חברתי ופוליטי פלסטיני". הקבוצה צייצה בטוויטר כי היא "שבה ומדגישה את זכותנו הבלתי-מעורערת להתנגד לאכזריות של ציונות ואימפריאליזם, ולהילחם לשחרור המולדת והעם" [שרשור]:

המשורר והפעיל מוחמד אל-כורד אף תיאר את הציונות ככת של ג'נוסייד וצייץ בטוויטר כי "הציונות היא [תנועה של] ג'נוסייד – ובכל זאת, יהא פשעה אשר יהא, "הקהילה הבין-לאומית" עדיין תממן ותגן על כת מוות זו, אשר לא ניתן להגן עליה" [ציוץ]. הוא אמר דברים דומים בשרשור אחר, בו שוב תיאר את הציונות כ- "כת של מוות" [שרשור].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הארגון האנטי-ציוני Within Our Lifetime – Palestine, אשר בסיסו בניו-יורק, השתתף בהפגנה "לכבוד השהידים של ג'נין וכל פלסטין" [פוסט אינסטגרם]. הארגון אף האשים בפוסט את ישראל בג'נוסייד וכתב כי: "בתגובה [למוות של 35 פלסטינים מתחילת 2023], פלסטינים בפלסטין וברחבי העולם ממשיכים להתנגד לישות הג'נוסייד הציוני בכל האמצעים הנדרשים". יש לציין כי מנהיגת הארגון, נרדין כיסוואני, השמיעה דברים בגנות חברת הקונגרס Nicole Malliotakis בהפגנה מחוץ למשרדה והפצירה במשתתפים לומר "הציונית הזו אינה מייצגת אותי" [פוסט אינסטגרם].

מרים ברגותי, כתבת האתר Mondoweiss, תיארה את ישראל כ-"מדינה של רוצחים סדרתיים המשתמשים בדת ובפוליטיקה על-מנת לענות על צורך חולני זה" [ציוץ]. לאחר מכן אף הוסיפה כי "ישראל היא סכנה לאנושות" [ציוץ].

קריאות לשים קץ למדינה היהודית בכל האמצעים

הזרוע בניו-יורק/ניו-ג'רזי של הארגון הבין-לאומי Samidoun, אשר הינו רשת סולידריות עם אסירים פלסטינים, הביע תמיכה "במאבק לנקום את כל השהידים הפלסטינים ולתבוע מחדש את פלסטין, מן הנהר ועד הים". כלומר, גם את ישראל עצמה [פוסט אינסטגרם].

The Palestinian Youth Movement שבו ותמכו באלימות, או כפי שהם קראו לכך "זכותו של הנכבש להתנגד לקולוניאליסט בכל האמצעים הדרושים". יותר מכך, הארגון רמז על תמיכתו בקץ המדינה היהודית בכך שאמר "מן הנהר ועד הים, ההתנגדות ממשיכה להתקיים בליבותיהם ובמחשבותיהם של כל פלסטיני, והיא תוסיף להתקיים עד לשעת השחרור" [פוסט אינסטגרם].