פורסם בכללי.

סקר חדש של הליגה נגד השמצה: שני שלישים מהגיימרים ברשת בארה"ב חוו הטרדות חמורות

  • יולי 28, 2019

25 ביולי 2019, ניו יורק, ארצות הברית… 

65% מהגיימרים ברשת חוו הטרדות חמורות בזמן ששיחקו במשחקים ברשת. ההטרדות כללו איומים גופניים, מעקב והטרדות רציפות. 74% מבין אלו המשתתפים במשחקים מרובי משתתפים ברשת חוו הטרדה כלשהי, כך לפי סקר חדש של המרכז לטכנולוגיה וחברה של הליגה נגד השמצה, שפורסם היום. 

מבין הגיימרים שחוו הטרדה, 53% דיווחו כי הוו מטרה על בסיס גזעם, דתם, יכולותיהם, מינם, זהותם המינית, נטייתם המינית, או מוצא אתני. נתון מטריד הוא כי 29% מהגיימרים שקעו במשחק, והמשמעות היא כי מידע פרטי ואישי שלהם נחשף בפומבי, בניגוד לרצונם. 

"משחקי וידאו הם אמצעי בידור חשוב ומאוד פופולרי. כמעט שני שלישים מהבוגרים בארה"ב משחקים משחקים ברשת, ועדיין ישנה בעיה משמעותית במדיה הזו, של שנאה, הטרדות ואפליה", אמר המנכ,ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. "אנחנו בליגה נגד השמצה, רואים במשחקים מרובי שחקנים ברשת פלטפורמה חברתית, ואנחנו צריכים להיאבק בשנאה בפלטפורמה הזו באותה רצינות שאנו נאבקים בה במדיה החברתית המסורתית – ועבורנו זה מתחיל במיפוי הבעיה כפי שנעשה במחקר הזה". 

הסקר גם מצא כי גיימרים רשת נחשפו גם לאידיאולוגיה קיצונית ולתעמולה מלאת שנאה. 23% מהמשיבים דיווחו כי נחשפו לדיונים על עליונות הגזע הלבן באמצעות משחקים ו-8% דיווחו כי נחשפו להתבטאויות אוהדות כלפי דעא"ש. 9% דיווחו כי נחשפו לדיונים בנושא הכחשת שואה ו-13% מהגיימרים נחשפו לדיס אינפורמציה על פיגועי ה-11 בספטמבר , בין יתר הנושאים.