פורסם בכללי.

שני מזכירים לשעבר של המחלקה לביטחון המולדת מצטרפים לליגה נגד השמצה ולפדרציות היהודיות של צפון אמריקה על מנת להגן על קהילות דתיות מפני איומי אלימות

  • אפריל 3, 2019

ניו יורק 2 באפריל, 2019…

המזכירים לשעבר של המחלקה לביטחון המולדת (DHS), מייקל צ'רטוף וג'יי ג'ונסון, יכהנו כיושבי ראש משותפים של כוח משימה חדש לביטחון ולאבטחת קהילות שהקימה הליגה נגד השמצה (ADL) ו-(Secure Community Network (SCN   – מיזם של המחלקה לביטחון המולדת, ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית. כוח המשימה יפעל להגברת ביטחונן, אבטחתן וחוסנן של קהילות דתיות.

בעקבות המתקפה נגד הקהילה היהודית בפיטסבורג ב-27 באוקטובר, הליגה נגד השמצה וה-SCN חברו יחד כדי לתת מענה לשנאה, לאנטישמיות, לאיומים וכן לאלימות המופנים כלפי הקהילה היהודית בארצות הברית. לנוכח העובדה כי כל המוסדות הדתיים ללא קשר להשתייכותם נתונים לאיומים, כפי שאירע במתקפה הטרגית על הקהילה המוסלמית בניו זילנד, כוח המשימה יגבש שיטות מיטביות להגברת ביטחונן, אבטחתן וחוסנן של כל הקהילות הדתיות.

כוח המשימה יגבש שיטות מיטביות להגברת התיאום ושיתוף הפעולה בנושאי מעקב אחר אירועים, שיתוף מידע, דיווח ומתן מענה לאיומים, וכן בניית שותפויות בין הקהילות ובתוכן. כוח המשימה, שיתבסס על המומחיות והניסיון שצברה הקהילה היהודית ואשר יכלול קהילות בנות דתות אחרות, ימליץ כיצד להתמודד ביתר יעילות נגד פשעי שנאה, תוך הגברת ביטחונם ואבטחתם של כל המוסדות הדתיים.

"הגנה על קהילותינו ויצירת קשרים בין דתות יקדמו את האחדות בחברה המגוונת שלנו ויוסיפו משאבים חיוניים לאמצעי הביטחון העומדים לרשותנו", אמר מייקל צ'רטוף, שכיהן כמזכיר המחלקה לביטחון המולדת בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

"אכיפת החוק בלבד אינה יכולה להגן על קהילותינו – על הקהילות עצמן להיות מוכנות לעבוד עם גורמי אכיפת החוק ולהיות מודעות לאיומים שמולן הן עשויות להתמודד", אמר ג'יי ג'ונסון, שכיהן כמזכיר המחלקה לביטחון המולדת בתקופת כהונתו של הנשיא ברק אובמה. "עלינו לבנות שותפויות ולשפר את יכולות הקהילה, לפני שלקיצונים תהיה הזדמנות להפוך לאיום ממשי".

קבוצת העבודה תכלול, בין השאר, חברי צוות מהליגה נגד השמצה וה-SCN, מנהיגי דתות וקהילות, וכן נציגים מקומיים, פדרליים ומדינתיים