פורסם בכללי.

פעילים אנטי-ישראלים בארה"ב מצדיקים ברשתות החברתיות את הפיגוע בירושלים ועושים דמוניזציה להרוג

  • נובמבר 24, 2021

בימים שלאחר הפיגוע הקטלני בירושלים, בו נרצח בידי מחבל של חמאס אליהו קיי ז"ל ונפצעו ארבעה אחרים, מספר קבוצות ופעילים המזוהים עם התנועה נגד ישראל בארה"ב פרסמו פוסטים ברשתות החברתיות מהם השתמע שהפיגוע היה מוצדק ואשר הטילו דופי בקורבן. רבים מן הפוסטים הללו נשענו על הטענה השקרית שישראל היא מושבה קולוניאליסטית, ומכאן שאליהו קיי ז"ל, אשר נרצח בפיגוע, הוא קולוניאליסט אשר פלש לאדמות פלסטיניות. לפיכך, כך רבים המשיכו לרמוז, פיגוע זה נגד אזרחים ישראלים הוא מוצדק, ובאופן כללי יותר הוא חלק מ- "המחיר" שישראל משלמת לכאורה על פעולותיה.

אחרים ביזו את ההרוג, אשר עלה לארץ לאחרונה דרום אפריקה, בין היתר בכך שקראו לו "אפריקאנר", כינוי לדרום אפריקאים אשר מקורם בקולוניאליסטים ההולנדים מהמאה ה- 17. אחרים תיארו אותו כ- "מתנחל" ובכך רמזו שאלה מטרה לגיטימית יותר מישראלים אחרים; או לחלופין כ- "חייל" ובכך רמזו שחיילים הינם מטרה לגיטימית. זאת, בעוד שההרוג היה אזרח אשר עבד כמדריך תיירים וכבר לא היה בשירות צבאי פעיל, והוא היה גר בעיר מודיעין.

להלן מספר דוגמאות לפוסטים ברשתות החברתיות:

קבוצת הפעילים Decolonize this Place תיארה את ההרוג כחייל וכתבה: "כמו כל העמים המדוכאים בעולם, לפלסטינים עומדת הזכות להתנגד לקולוניאליסטים ולהגן על עצמם".

הפעיל והמשורר האנטי-ציוני רמי קנאזי כתב: "כל עוד נמשך הדיכוי של הפלסטינים, לא הגיוני שישראלים יצפו שה- "שקט" שלהם יישמר. אלימות קולוניאליסטית תמיד כרוכה במחיר".

ארגון Students for Justice in Palestine (SJP) ב- University of Houston-Clear Lake היללה את המחבל בפוסט שפרסמה בו נראים אנשים מכוונים אקדחים לעבר האופק ובו מתוארת ישראל כ- "קולוניאליסטית".

הפעיל האנטי-ישראלי עבאס חאמידה צייץ-מחדש סרטון וידאו מהפיגוע וכתב: "היכן שיש כיבוש אשר מטיל אימה על העם הפלסטיני הילידי, תהיה התנגדות".

לאמיס דיק, פעילה אנטי-ישראלית המזוהה עם ארגון Al-Awda NY, הגיבה לדברי ביקורת שכתבה הפרשנית מירב זונשיין על הפיגוע וכתבה: "תוך כדי שתיית קפה, קולוניאליסט אומר שקולוניאליסטים אינם מטרה לגיטימית, בין לבין לג'נוסייד של פלסטינים".

עורך אתר האינטרנט Electronic Intifada עלי אבונימה כתב: "אליהו דוד קיי, אשר נהרג היום בירושלים הכבושה, הוא דרום אפריקאי לבן אשר היגר לאחרונה לקולוניה הציונית והתגייס "לצבא" שלה על-מנת לעזור לרצוח פלסטינים ולגנוב את אדמתם. אין ספק כי היה מכור לאפרטהייד וקולוניאליזם".

הקבוצה NYC Solidarity with Palestine פרסמה תמונה שהעלתה הרשת הפלסטינית Quds News Network ובה מתואר אליהו קיי ז"ל כ- "קולוניאליסט" ו- "אפריקאנר".

כתב עיתון The Nation, מוחמד אל-כורד, תיאר את ההרוג כמתנחל מדרום אפריקה ובכך שוב עשה שימוש בטענה השגויה לפיה יהודים הם מתיישבים קולוניאליסטים, בדומה להולנדים בדרום אפריקה.