פורסם בכללי.

סקר הליגה נגד השמצה: יותר ממחצית מיהודי ארה"ב חוו אנטישמיות בחמש השנים האחרונות 

  • מרץ 31, 2021

59 אחוזים סבורים כי יהודים בטוחים פחות בארה"ב בהשוואה למצבם לפני עשור 

יותר ממחצית מיהודי ארה"ב חוו תקרית אנטישמית מסוג כלשהו בחמש השנים האחרונות, או שהיו עדים לתקרית כזו, כך לפי תוצאות סקר חדש שמפרסמת הליגה נגד השמצה. בסקר זה שנערך ב-2021 נמצא כי 63 אחוזים מן המשיבים בעצמם חוו תקרית כזו, או שהיו עדים להערות, השמצות או איומים שהופנו לאחרים על רקע אנטישמי. מדובר בגידול משמעותי, לעומת 54 אחוזים שנרשמו בשנה הקודמת.  

ממצא מדאיג במיוחד בסקר, הוא ש-9 אחוזים מיהודי ארה"ב ציינו שהותקפו פיזית בשל יהדותם בחמש השנים האחרונות. מדובר בעלייה קלה לעומת 2020, הנמצאת עדיין בגדרי מרווח הטעות. אחד מכל ארבעה מיהודי ארה"ב (25 אחוזים) ציין כי היה מטרה ישירה להשמצות או איומים אנטישמיים.  

"כתולדה של התקיפות האנטישמיות החמורות בפיטסבורג, פאווי, ג'רזי סיטי ומונסי – יהודי ארה"ב מדווחים כי הם חשים בטוחים פחות לעומת תחושותיהם לפני עשור בלבד," אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "במבט לאחור על חמש השנים האחרונות, החל באירועים האנטישמיים בשארלוטסוויל ב-2017 וכלה באירועי גבעת הקפיטול ב-6 לינואר השנה ובסמלי השנאה שהוצגו שם, ניתן בהחלט להבין מדוע רמת החרדה מתגברת וכיצד החששות לביטחון הקהילה מלווים כל אחד ואחת".  

להלן ממצאים נוספים: 

  • 56 אחוזים מיהודי ארה"ב היו עדים להערות, השמצות או איומים על רקע אנטישמי שהופנו כלפי אחרים בחמש השנים האחרונות.
  • יהודי ארה"ב נתקלים באנטישמיות ברשת לעתים קרובות; 36 אחוזים דיווחו כי חוו סוג כלשהו של הטרדה אונליין.
    • 31 אחוזים ציינו כי כונו בשמות פוגעניים ברשת.
    • 13 אחוזים ציינו כי חוו איומים בפגיעה פיזית ברשת.
    • 13 אחוזים נמנעו מלהזדהות כיהודים במדיה החברתית.
  • יותר ממחצית (59 אחוזים) מיהודי ארה"ב שנסקרו ציינו כי הם חשים בטוחים פחות בארה"ב של היום, בהשוואה לתחושותיהם לפני עשור.
  • 49 אחוזים דיווחו כי הם חוששים ממתקפה אלימה בבית כנסת.
  • להטרדה על רקע אנטישמי יש תג מחיר: 33 אחוזים מן המשיבים שהוטרדו דיווחו על קושי בהירדמות ו-16 אחוזים ציינו כי ההטרדה השפיעה על חייהם מבחינה כלכלית.

"ממצאים אלו מוכיחים מחדש את הצורך בגישה כוללנית, היוצאת מנקודת ראותה של החברה כולה, כדי להיאבק באנטישמיות", אמר גרינבלט. בין אם היא מופיעה במדיה החברתית או בתוך בית כנסת, לאנטישמיות אין מקום בקהילות שלנו. על מנהיגי תאגידים וממשלות לנקוט צעדים כדי לוודא שדריסת הרגל שיש לתופעה במדיה החברתית ובחברה הכללית לא מתגברת." 

הסקר נערך ע"י YouGov, חברה מובילה בתחום האנליטיקה והסקרים והוא בחן את חוויותיהם של יהודים אמריקאים בכל האמור באנטישמיות, ברשת ומחוצה לה. הסקר כלל למעלה מ-500 יהודים אמריקאים בוגרים והוא נערך בין התאריכים 7-15 לינואר 2021. מרווח הטעות עומד +/- 4.4 אחוזים.