פורסם בכללי.

מסר מהמנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה על דבריו של טראמפ

  • אוגוסט 20, 2017

ניו יורק, ניו יורק, 15 באוגוסט 2017…

ג'ונתן גרינלבט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה מסר את ההודעה הבאה על דבריו של טראמפ:

"יש לנו היסטוריה בארה"ב בה הנשיא מתייצב כנגד שנאה וגזענות. היום, בפעם השניה בארבעה ימים, הנשיא טראמפ עשה את ההיפך.

הנשיא טראמפ חרג מגבולות המקובל בכך שהשווה את הגזענים הדוגלים בעליונות הגזע הלבן בשארלוטסוויל לאלו שהפגינו מולם ומחו כנגד השנאה.

בואו לא נשכח. כל הפגנת הימין הקיצוני הייתה בנויה על גזענות ועל אנטישמיות קונספירטיבית. הצועדים הצדיעו במועל יד ונופפו בדגלים ועליהם צלבי קרס, ענדו בגאווה סיכות עם צלבי קרס ולבשו בגאווה חולצות ועליהן צלבי קרס, וכן צעקו "זיג הייל". שלט בהפגנה הכריז כי "התקשורת היהודית בירידה". שלטים אחרים הכריזו כי "היהודים הם ילדי השטן". מפגין אחד מן הימין הקיצוני אמר כי "אוהבי היהודים הדפוקים ממיתים אותנו בגז" ואחר קרא למפגינים היהודיים מן עבר השני "יהודונים". "דם ואדמה" אשר קראו המפגינים מספר פעמים הוא התרגום לסלוגן נאצי. לפחות פעם אחת בהפגנה, מפגינים החליפו את הסיסמא "אתם לא תחליפו אותנו" ב"היהודים לא יחליפו אותנו".

"אין שום הצדקה לעליונות הגזע הלבן ושום מקום לקנאות ולגזענות המתועבת הזו. זה לא אמריקני וזה צריך להיות מגונה ללא שום היסוס. לנשיא טראמפ היה דפוס של הסתמכות על דעות קדומות.

מה שראינו בשבת היה מפגן שנאה, פשוט כך. כאמריקני, כיהודי, וכראש ארגון המבוסס על מאבק באנטישמיות ובשנאה, אני מוטרד עמוקות. העם האמריקני ראוי ליותר".