פורסם בכללי.

כוח המשימה של הליגה נגד השמצה מפרסם המלצות לבלימת שנאה

  • ינואר 26, 2017

ירושלים, ה-17 בנובמבר, 2016.

כוח המשימה בנושא הטרדה ועיתונות של הליגה נגד השמצה פרסם היום מקבץ רחב של המלצות שמטרתן לבלום את גל ההטרדה במדיה החברתית ובערוצים מקוונים אחרים. ההמלצות באות בעקבות חקירה שערכה הליגה נגד השמצה במשך ארבעה חודשים, על הטרדה של עיתונאים בטוויטר. בסיומה של החקירה, פורסם ב-19 באוקטובר דוח המפרט עלייה מדאיגה בת שנה בגילויים של שנאה אנטישמית נגד עיתונאים מכל צידי הקשת הפוליטית במהלך מסע הבחירות לנשיאות.

כוח המשימה ממליץ על נקיטה של 25 פעולות שונות על ידי ענף האינטרנט, קובעי המדיניות והממשלה, הקהילה המשפטית, עיתונאים והציבור כדי להילחם בשנאה באינטרנט. אלה כוללים שינויים טכנולוגיים שיקלו על קורבנות ועדים לדווח על דברי שטנה והטרדה; שיתוף פעולה מתואם יותר בין מדיה חברתית לפלטפורמות מקוונות במטרה לבלום את ההטרדה; מחקר ממשלתי שיקבע את ההיקף הכולל של השנאה המקוונת המשפיעה על החברה; וחוקים חדשים שיטפלו באיומים באינטרנט ויהפכו סוגים חדשים של הטרדה מקוונת לבלתי חוקיים – לרבות פרקטיקות המרחיבות את האיומים לעולם הפיזי.

"לכולנו יש מחויבות משותפת להתעמת עם שנאה באינטרנט, ועלינו לעשות זאת באופן דחוף. הדבר מנרמל את האנטישמיות, שנאה ודעות קדומות, וסודק את החברה שלנו באופן שאינו בר קיימא", כך אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שהאינטרנט יהיה אמצעי תקשורת חופשי ופתוח לכל בני האדם. אנו מצפים לשתף פעולה עם פלטפורמות המדיה החברתית, קובעי מדיניות ואחרים כדי ליישם את ההמלצות מהר ככל האפשר".

מחצית מההמלצות הן עבור תעשיית האינטרנט. חשוב לציין כי השבוע הודיעה טוויטר על שינויים שתערוך בפלטפורמה, בדיווח ובאכיפה שעולים בקנה אחד עם ההמלצות של כוח המשימה.

דניאל סיטרון, פרופסור למשפטים באוניברסיטת מרילנד וחבר בכוח המשימה, הוסיף: "כוח המשימה של הליגה נגד השמצה פורש הצעות חשובות לפלטפורמות [המדיה החברתית], תוך הרמוניזציה של המחויבות שלהם לחופש הביטוי. היא מציעה אסטרטגיות חכמות לשיפור השקיפות וההגינות של תהליך הדיווח, תוך הרחבת מגוון האפשרויות העומדות בפני צופים מהצד לסייע לקורבנות, ושילוב כלים למניעת הטרדה בתוך הפלטפורמות".

הליגה נגד השמצה עוקבת, חושפת ומגיבה לגילויי שנאה באינטרנט מאז שנת 1985. בין היתר, היא משתפת פעולה עם כל פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות וגורמי אכיפת החוק.

במשך שנים, הליגה נגד השמצה כינסה קבוצת עבודה על שנאה באינטרנט הכוללת חברות הייטק, אנשי אקדמיה ומנהיגים אחרים. הליגה נגד השמצה יצרה שיטות עבודה מומלצות תוך שיתוף פעולה עם פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט, טוויטר, יאהו, ויוטיוב, במטרה להתמודד עם שנאה באינטרנט, המנחה את הענף מאז 2014.

"דוח חשוב זה של הליגה נגד השמצה מדגיש את הצורך בתגובה קולקטיבית, שיתופית להטרדות באינטרנט ומספק המלצות מאוד שימושיות ומעשיות", כך אמר כריסטופר וולף, עורך דין ויו"ר כוח המשימה בנושא אינטרנט של הליגה נגד השמצה. "כמו כן הוא מדגיש שרק באמצעות עבודה משותפת יכולים ענף האינטרנט, המשתמשים, המחוקקים, גורמי אכיפת החוק ובעלי עניין אחרים להתמודד ביעילות עם האתגר ההולך וגדל".

חברי כוח המשימה כוללים את סיטרון; סטיב קול, דיקן בית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת קולומביה; טוד גיטלין, פרופסור ויו"ר התוכנית לדוקטורנטים בבית הספר לעיתונות של אוניברסיטת קולומביה; בראד האם, דיקן בית הספר לעיתונות Medill באוניברסיטת נורת'ווסטרן; שון הנרי, סגן מנהל בדימוס של ה-FBI; בת'אני מנדל, ניו יורק פוסט ; ג'יי מיכאלסון, בעל טור בעיתון היומי The Daily Beast ועורך וכותב בכתב העת Forward; ליאון ויזלטיר, עורך וכותב ב-The Atlantic וישעיה ברלין, עמית בכיר בארגון תרבות ומדיניות במכון ברוקינגס; וכן וולף, אחד המשפטנים המובילים בתחום דיני האינטרנט בארצות הברית.