פורסם בכללי.

דברי הרב הראשי של ירושלים מעוותים את היהדות ומעמיקים את המחלוקת בעם היהודי

  • ינואר 26, 2017

ירושלים, 19 בנובמבר, 2016.

הליגה נגד השמצה מגנה את דברי הרב הראשי של ירושלים, שלמה עמאר, אשר בראיון לעיתון ישראל היום כינה את הקהילה הגאה "כת של תועבה" ואת התנועה הרפורמית "רשעים". הרב עמאר גם קרא לפעילות התנועה הרפורמית "הסתה".

דבריו של הרב עמאר, רבה הראשי של בירת ישראל, על הקהילה הגאה ועל הרפורמים הם עיוות של ערכי הליבה של היהדות, אשר 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום', יהדות הגורסת כי כל אדם נברא בצלם אלוהים", מסרו ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה וקרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל. "משרת הרב הראשי לירושלים טומנת בחובה את האחריות לייצג את הציבור כולוף כולל אלו אשר שונים ממנו בדעותיו. כאשר הרב הראשי של העיר הקדושה ביותר ליהודים מתבטא בצורה זו, זה כואב ומצער. דבריו מכפישים ומדירים את הקהילה הגאה ומעמיקים את המחלוקת עם מיליוני יהודים ברחבי העולם כולו".

הליגה נגד השמצה נוסדה ב-1913 והיא הארגון המוביל בעולם למאבק באנטישמיות, בגזענות ובשנאה לסוגיה באמצעות ניטור ומחקר התופעות הללו, תכניות חינוכיות וקידום חקיקה. לליגה 26 משרדים ברחבי ארה"ב ומשרד בישראל. עקבו אחרינו בטוויטר: n@adlisrael ובפייסבוק: הליגה נגד השמצה – ישראל.