פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה קוראת לאיחוד האירופי לנקוט בצעדים משמעותיים לאחר ממצאי הדוח שהראה כי האנטישמיות מעמיקה ומתבססת ברחבי אירופה

  • דצמבר 11, 2018

ניו-יורק, ארצות הברית, 10 בדצמבר 2018…

הליגה נגד השמצה הביעה דאגה רבה ממצאי דו"ח האיחוד האירופי שמצא כי האנטישמיות מתפשטת ומתעצמת ברחבי אירופה וקראה לאיחוד האירופי לפעול על מנת להגן על הקהילות היהודיות החשות מאויימות בשל אווירה עויינת הולכת וגוברת.

סקר של ה-FRA  מצא כי מחצית מן היהודים באירופה חוששים כי יעמדו תחת התקפות מילוליות ו-40 אחוזים חיים בפחד יומיומי מכך שיהוו יעד למתקפה פיזית. הסקר גם מצא כי כתוצאה מן החששות הללו, 28 אחוזים מן הנסקרים נמנעים תמיד או לעיתים קרובות ממלכת למוסדות יהודיים או להשתתף באירועים קהילתיים יהודיים. 38 אחוזים מן היהודים באירופה שקלו להגר מאירופה מסיבות של ביטחון אישי, בהשוואה ל-29 אחוזים לפני שש שנים בלבד.

המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר כי "דוח ה-FRA  מאשרר את מה ששמענו בשנים האחרונות מסיפורים: יותר מתמיד, היהודים באירופה חוששים לביטחונם ותוהים האם קיים עתיד עבורם במדינותיהם. שלא במפתיע, האיום הגובר של האנטישמיות האלימה הוא הסיבה והשורש לחששותיהם.

תחושה זו של חוסר ביטחון לא מתקבלת על הדעת וצריכה להסתיים. היהודים לא צריכים לחיות בפחד מתמיד. ליהודים יש כל זכות להיות מסוגלים לחיות באופן חופשי כיהודים ולהיות חלק מלא מן החברה. אם הם לא יכולים לעשות כן, גובר הסיכון כי הקהילות היהודיות של אירופה יקטנו באופן משמעותי או אפילו ייעלמו ויהגרו.

אנחנו קוראים לכל ממשלות אירופה למלא וליישם את ההתחייבויות שנתנו בשבוע שעבר במועצת האיחוד האירופי, שאימצה פה אחד את "ההצהרה למאבק באנטישמיות ופיתוח תפיסת ביטחון משותפת להגנה טובה יותר על הקהילות היהודיות באירופה והמוסדות היהודיים ביבשת". ההבטחות הללו צריכות להיתרגם לכדי ביטחון גדול יותר ליהודים ברחבי אירופה, ביטחון שיאפשר להם לחיות בצורה גלויה וחופשית כיהודים".