פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה את מינויו של אלן קאר לשליח המיוחד למאבק באנטישמיות

  • פברואר 11, 2019

ניו יורק, ארצות הברית, 5 בפברואר 2019…

הליגה נגד השמצה מברכת על ההודעה על מינויו של אלן קאר, סגן התובע המחוזי בלוס אנג'לס, לשליח המיוחד לניטור ומאבק באנטישמיות. קאר, בעל ניסיון עשיר בתביעה במקרי פשעי שנאה, רצח ופשיעה בקרב כנופיות רחוב, הוא חבר פעיל וידוע בקהילה היהודית המקומית ובנם של פליטים יהודיים הדוברים עברית וערבית.

הליגה נגד השמצה הפצירה כל העת בממשל טראמפ לאייש את המשרה, שלא אויישה במשך למעלה משנתיים, בעת בה גברו התקריות האנטישמיות במדינות רבות ברחבי העולם.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה:

"אנחנו מברכים בשמחה את מינויו של אלן קאר בידי מזכיר המדינה מייק פומפאו, לתפקיד השליח המיוחד לניטור ולמאבק באנטישמיות. בתקופה בה האנטישמיות ברחבי העולם גוברת, התפקיד הזה הוא קריטי ומינויו ממלא חלל משמעותי בממשל.

קאר מכיר היטב את כאב תופעת השנאה. סבו נאסר לאחר משפט ראווה אנטישמי בעיראק, המקום בו שרת אלן בהמשך כפרקליט צבאי של הצבא האמריקאי. הוא היה דמות מובילה במאבק נגד תופעת האנטישמיות בקמפוסים וכן קרא במשך תקופה ארוכה לעבודה משני צידי המתרס למען פשרות, כולל התמיכה בישראל.

עבודתו של קאר גם שיקפה נאמנות עמוקה לשלטון החוק. הוא פעל להכשרת שופטים ולהעמדה לדין של הנאשמים כמורדים בעיראק, סייע בהקמת משרד הסנגור הציבורי בישראל, ובתפקידו האחרון כיהן כתובע הכללי של לוס אנג'לס. אנו מעריכים מאוד את שירותו הציבורי ומצפים לעבודה משותפת בתפקידו החדש.