פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה קוראת לאיגוד השחמט העולמי לנקוט בעמדה נחרצת כנגד סעודיה, בשל סירובה לאפשר את כניסת הנבחרת הישראלית למשחקי האליפות במדינה

  • דצמבר 27, 2017

ניו יורק, ארצות הברית, 26 בדצמבר 2017…

הליגה נגד השמצה קראה היום לאיגוד השחמט העולמי FIDE, לנקוט עמדה נחרצת כנגד סעודיה, בשל סירובה לאפשר את כניסתה של נבחרת השחמט הישראלית למשחקי אליפות השחמט העולמית שנפתחו היום בריאד. סעודיה צפויה לארח את התחרות במשך שנתיים נוספות.

במכתב מאת המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה אל היו"ר בפועל של FIDE, ג'ורג'יוס מקרופולוס, ב-25 לדצמבר נכתב:

 "הספורט והתחרות צריכים להוות גשר בין קבוצות ואומות שונות. זה כלל מקובל בספורט התחרותי – וחלק מכללי FIDE – כי המארחים של תחרויות בינלאומיות חייבים לאפשר לכל המתחרים להשתתף בתחרויות. הסירוב של הסעודים להנפיק אשרות כניסה לנבחרת הישראלית הוא הפרה של עקרון זה והפרה של כללי ההתנהגות הספורטיבית".

"בעוד שבכירי FIDE אכן התייחסו לחרם על הנבחרת הישראלית בטקס הפתיחה היום, כגוף המממן FIDE  צריכה להבהיר למארחים הסעודים שהם לא יהיו שותפים לאפליה או לחרם כנגד כל נבחרת, לא משנה מוצאה", הוסיף גרינבלט בהצהרה שנתן. "FIDE צריכה להעביר את המסר כי אם סעודיה תמשיך במדיניות זו, היא לא תהיה זכאית לארח תחרויות בעתיד".

סעודיה סירבה בתחילה להנפיק אשרות כניסה גם לנבחרת קטאר ולנבחרת איראן, אך לבסוף הנפיקה ויזות עבורם. הנבחרת הישראלית לבדה סורבה לכניסה למדינה.