פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה גינוי מתקפות אנטישמיות וביטויי שנאה כלפי יהודים, מצד שרי החוץ של צרפת, גרמניה ואיטליה

  • אוגוסט 7, 2017

הליגה נגד השמצה בירכה היום על הצהרת שרי החוץ של צרפת, גרמניה ואיטליה, שגינתה בתקיפות מתקפות אנטישמיות וביטויי שנאה כלפי יהודים בכל שלוש הארצות. בהצהרה הדגישו שרי החוץ כי אין דבר המצדיק תקריות אנטישמיות, ובכלל זאת גם האירועים במזרח התיכון.

שלושת שרי החוץ הצהירו כי: "בחברות האירופיות שמהן אנו באים, אין ולא תהיה כל סובלנות כלפי פגיעה על רקע אנטישמי, ביטויי שנאה נגד יהודים, מתקפות נגד הדת היהודית ונגד בתי כנסת".

אברהם ח.פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, פרסם את ההצהרה הבאה:

"יהודים באירופה זכאים לחיות בביטחון ללא קשר לאירועים במזרח התיכון. הצהרת שלושת שרי החוץ מדגישה את העיקרון הזה, ואליו מצטרפת המחויבות לנקוט בכל האמצעים החוקיים להגשמת מטרה זו.

בתי כנסת בשלוש המדינות הותקפו בשבוע האחרון, קריאות להרוג את היהודים נשמעו בהפגנות אנטי-ישראליות ורטוריקה אנטישמית השתלטה על השיח ברחוב וברשת. על ההנהגה הפוליטית וגורמי אכיפת החוק לפעול נגד התקריות האנטישמיות הללו, אשר אינן מתקבלות על הדעת, ולאכוף את החוק.

על אף העובדה שמרבית התקריות האנטישמיות החמורות באירופה אירעו בשלוש המדינות הללו, אנו קוראים לשרי החוץ של יתר מדינות האיחוד האירופי הנועדים בבריסל, לאמץ עמדה דומה ביחס לתקריות אנטישמיות במדינותיהם".

דוגמאות לביטויי אנטישמיות בהפגנות שנערכו ברחבי אירופה זמינות באתר הליגה נגד השמצה.

במסגרת סקר ה-100 העולמי שערכה לאחרונה הליגה נגד השמצה ביותר מ-100 מדינות, נמצא כי 37 אחוזים מן הנסקרים בצרפת, 27 אחוזים מן הנסקרים בגרמניה ו-20 אחוזים מן הנסקרים באיטליה מחזיקים בעמדות אנטישמיות. הממוצע האירופי הכללי עומד על 27 אחוזים.

(פורסם ב 22.7.14)