פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מגנה את הניסיון של ארגון אמנסטי לעשות דמוניזציה לישראל

  • ינואר 31, 2022

ניו יורק, 30 בינואר 2022 – הליגה נגד השמצה פירסמה את ההודעה הבאה ביחס לדו"ח שעתיד להתפרסם ע"י הסניף הבריטי של ארגון אמנסטי הבינלאומי:

"בחנו את הדו"ח של הסניף הבריטי של ארגון אמנסטי הבינלאומי שעתיד להתפרסם והעוסק בישראל. אנו מגנים אותו בחומרה כניסיון לעשות לישראל דמוניזציה ולערער על הלגיטימיות שלה כמדינה יהודית ודמוקרטית. בזמן שיש עליה בשנאה נגד יהודים, דו"ח מסוג זה לא רק שאינו מדויק אלא גם חסר אחריות וסביר שיוביל לעליה באנטישמיות ברחבי העולם.

דו"ח חדש זה חורג מביקורת על מדיניותה ומעשיה של ישראל ומגיע עד כדי תיאור עצם הקמתה כלא לגיטימי ולא מוסרי. הטענות של ארגון אמנסטי הבינלאומי על כך שפשעיה של ישראל החלו עוד בחטא של הקמתה ב-1948 משמשים להצגתה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית כבלתי-לגיטימית מן היסוד. תיאור מלא שנאה שכזה מקעקע את הלגיטימיות של מדינת ישראל ושל זכות היהודים להגדרה עצמית במולדתם ההיסטורית, וכן חותר תחת השאיפה להגיע לפתרון מוסכם של הסכסוך הישראלי-פלסטיני שמספק בטחון, כבוד והגדרה עצמית לשני העמים.

בנוסף, השימוש ברטוריקה קיצונית על מנת לתקוף את ישראל – כולל השימוש במונח "מדינת אפרטהייד", האשמתה בטיהור אתני ובביצוע פשעי מלחמה – תורם להלך רוח המחזק את אלו המבקשים להביא לקיצו את קיומה של מדינת ישראל; משמיץ את התומכים במדינה יהודית ודמוקרטית, כולל את הרוב המכריע של יהודי העולם; ומייצר קרקע פוריה לשיח עוין ולעיתים אף אנטישמי. בעידן של עליה באנטישמיות, לא ניתן להקל ראש בדבר.

הליגה מתנגדת בחריפות לגינויים רבים בדו"ח ביחס למדיניות ומעשים של ישראל, ובייחוד להיעדרו של הקשר ולתיאור הלא מדויק של יחסה של ישראל לאזרחיה הערבים. ולבסוף, אנו דוחים את קריאתו של הדו"ח לאפשר את זכות השיבה של כל הפליטים הפלסטינים שמשמעותה בפועל היא סיום קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

הליגה מאמינה שלארגוני זכויות אדם תפקיד חשוב בחברה האזרחית. מעשיה של ישראל, כמו אלה של כל מדינה אחרת, ניתנים לחקירה ובקורת. והליגה בעצמה אכן גינתה צעדי מדיניות שונים של ישראל. עם זאת, בפרסום דו"ח זה, ברור כי ארגון אמנסטי הבינלאומי לא מנסה לאתגר באופן בונה את מדיניותה של ישראל. במקום זאת, הדו"ח מוסיף להלך הרוח השקרי ומרושע המתאר את המדינה היהודית כרוע ייחודי, בסיסי ושלא ניתן לשנותו. זוהי הצגה מלאת שנאה ומוטה שיש לדחותה מכל וכל. אלו לא סתם מילים, אלא טענות שווא מן הסוג שהציב יהודים ברחבי העולם, פעם אחר פעם, בסכנה."