פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מגנה את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לפרסם "רשימה שחורה" של חברות בעלות קשרים להתנחלויות ביהודה ושומרון

  • פברואר 17, 2020

הליגה נגד השמצה מגנה היום בתוקף את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לפרסם "רשימה שחורה" של 112 חברות ​שהם מאמינים כי יש להן קשרים להתנחלויות ביהודה ושומרון.

הרשימה, אשר נובעת מהחלטה משנת 2016, מכילה 94 חברות הממוקמות בישראל ועוד 18 חברות בשש מדינות נוספות, ביניהן ארה"ב.

הליגה נגד השמצה כבר גינתה בעבר את ההחלטה משנת 2016, וציינה כי הרשימה תשמש כמתנה לתנועת ה-BDS וכמאגר מידע חשוב עבור אלו המחפשים לתקוף את ישראל.

"בלמעלה משבעים שנות קיומו של האו"ם, רשימה המציינת חברות עם קשרים לשטחים שבמחלוקת מעולם לא פורסמה על ידיו – עד היום", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לפרסם את הרשימה הזו היא דוגמא נוספת להטיה ולהתבצרות העמדות של הגוף הזה כלפי ישראל. אכן, הרשימה מכילה חברות אשר מספקות מוצרים ושירותים בסיסיים ליהודה ושומרון, כולל מים, חשמל, גז, מאפיות, מוצרים יבשים וסופרמרקטים. כפי שציינו בעבר, הרשימה השחורה רק תשמש כתחמושת עבור קמפיין האנטי ישראלי של תנועת ה-BDS, ולא תעשה דבר על מנת לקדם יוזמות מועילות לפיוס ושלום בין הישראלים והפלסטינים".

"זה אולי לא מפתיע, בהתחשב בהיסטוריה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, של ביקורת אובססיבית על ישראל והתעלמות מהפרות וניצול לרעה של זכויות אדם רבות ומנושאים נוספים המתרחשים ברחבי העולם. בעצם הבידוד וההסתכלות על ישראל בפרספקטיבה הזו, פעולות מועצת זכויות האדם של האו"ם  מפירות גם את סעיף המפתח בהגדרת האנטישמיות IHRA שהתקבלה באופן נרחב".

כארגון אשר מחויב למשא ומתן דו צדדי המתקדם אל עבר פתרון שתי המדינות עבור הקונפליקט הישראלי-פלסטיני, הליגה נגד השמצה מכירה בכך כי נושא ההתנחלויות הוא מורכב וצריך להידון באופן רציני. גישת מועצת זכויות האדם של האו"ם נכשלת בכך ובמקום כך היא רק מקעקעת את סיכויי השלום בין הישראלים והפלסטינים. לפיכך, הליגה נגד השמצה מפצירה במזכ"ל האו"ם ובכל המדינות החברות בארגון אשר תומכות בגישה בונה לפתרון הסכסוךף לדחות את הרשימה הבעייתית מאוד הזו ואת הגישה החד צדדית כלפי ישראל הבאה לידי ביטוי כאן.