פורסם בכללי.

דוברים אנטישמים טוענים שיהודים וציונים עומדים מאחורי האלימות בוושינגטון DC

  • ינואר 10, 2021

בשעות שחלפו מאז הסתערות תומכי טראמפ על גבעת הקפיטול, דוברים אנטישמיים, אקטיביסטים ומפיצי תיאוריות קונספירציה טענו כי יהודים וציונים הם שעומדים מאחורי האירועים האלימים. על אף שדוברים אנטישמים מחזיקים במגוון דעות לגבי הנשיא טראמפ, רבים מהם היו תמימי דעים שאירועי יום רביעי, ה-6 לינואר 2021, תוכננו על ידי יהודים או לחלופין שיקפו את היקף ההשפעה היהודית והציונית על השיטה הדמוקרטית בארה"ב.

חלק מן האנטישמים, שסבורים שהנשיא טראמפ נוטה לתמוך יתר על המידה בישראל גינו את המתפרעים על תמיכתם בנשיא. בחשבון טוויטר שכנראה שייך לקבוצת העליונות הלבנה “Patriot Front” הופיע ציוץ שלפיו תומכי טראמפ "מתייצבים ברחובות בשם רמאות ציונית מבישה." האידיאולוג האנטישמי והאנטי ישראלי אנג'לו ג'ון גייג', שהיה מזוהה עם קבוצת עליונות לבנה ב-2015, אמר דברים דומים כשטען כי תומכי טראמפ הקיצוניים ברחובות וושינגטון DC "נאבקים למען הסטטוס קוו הציוני".

תיאוריית קונספירציה מורכבת יותר, צצה בבית היוצר של איש תיאוריות הקונספירציה אדם גרין, שטען שהמתפרעים תומכי טראמפ היו נתונים למניפולציה מצד יהודים ותומכי ישראל, שמטרתה לפגוע בנשיא טראמפ ולהעצים את ביידן וממשלו העתידי, על מנת שיוכל להשליט סדר יום דכאני. גרין כתב:

"כהונת טראמפ נתנה לישראל כל מה שרצתה בו – תמיכה, טכנולוגיה, הסכמי אברהם וכל הסוכריות האלה, כל מה שברשימה המאוד ארוכה שלהם, ועכשיו הם עומדים להיפטר מטראמפ אחרי שהם חלבו אותנו לגמרי והפכו לחזקים מספיק. ועכשיו הם יביאו לנו את השמאל הבולשביקי. יד שמאל של הדיאלקטיקה הציונית-בולשביקית. והם עומדים לפתוח במלחמה על אדום, או אמריקה – ולהפיל את אמריקה. להרוס כל שריד שעשוי אולי להילחם ב-ZOG. יהיו להם חוקים נגד התבטאויות של שנאה והסתה. ואפילו יותר צנזורה ממה שראינו תחת טראמפ. את כל זה אנחנו עתידים לראות."

איש תיאוריות הקונספירציה ומכחיש השואה מייקל א.הופמן ה-2 טען בבלוג שלו כי התירו למוחים להיכנס לבניין הסנאט כחלק ממבצע "דגל כוזב" שארגנה ה-"קריפטוקרטיה" במטרה לצבוע את 'השמרנים הפטריוטים' בגוונים טרוריסטיים ופשיסטיים." הופמן עשה שימוש בדימויים אנטישמיים בהתייחסו למתפרעים וטען כי הם "סוגדים למדינה הציונית המזויפת 'ישראל'" וכי הם מתנהגים "כמו מתנחלים ישראלים ולא כמו נוצרים."

אחד המשתמשים בטלגרם ציין כי בתמונה שצילם אחד המתפרעים במשרדה של הדוברת ננסי פלוסי ניתן  לראות משהו שנראה כמו חנוכייה. "רבים בטח לא שמו לב…אבל האם זו חנוכייה בשולחן הסמוך שרואים ברקע במשרד של ננסי פלוסי? זה נראה כאילו לא אמריקה ראשונה, אלא מדינת ישראל היהודית עומדת בראש סדר העדיפויות מבחינת פלוסי."

בערוץ העליונות הלבנה "Green Dragon" בטלגרם פורסם פוסט שלפיו תומכת טראמפ שנהרגה בגבעת הקפיטול "הוצאה להורג ע"י גנגסטרים ואנשי ביצוע פוליטיים שעובדים עבור ZOG." ZOG הם ראשי תיבות של "ממשל הכיבוש הציוני", מונח המשמש חלק מן האנטישמים כדי להביע את דעתם שלפיה יהודים שולטים בממשל האמריקאי.

משתמש טוויטר עם יותר מ-20 אלף עוקבים שמח להשוות את הנזק לגבעת הקפיטול לביזת בית המקדש היהודי בירושלים בשנת 70 לספירה: "אני אוהב את זה כש-ZOG מפסידה", נכתב שם.

Palestina HOY, חשבון טוויטר פרו-פלסטיני בשפה הספרדית עם יותר מ-30 אלף עוקבים צייץ את הפרשנות שלו לאירועי היום, שכללה דימויים של הדגל הישראלי ואת המילים: "פוטש שילטוני בארה"ב. הציונות תהיה שם, כמו תמיד".

לא כל ההתבטאויות האנטישמיות שהתייחסו למהומות כללו התייחסויות לישראל.

  • בערוץ טלגרם אנטישמי עם יותר מ-2000 מנויים, פורסם פוסט הטוען שהאלימות לא הרחיקה לכת מספיק. בנוסף נאמר שם: "ארה"ב גמורה. האריס יקבל שליטה, האליטה היהודית תאתחל מחדש את המערכת ו-Agenda 21 תיכנס לפעולה". (Agenda 21 היא תיאוריה אנטי ממשלתית וותיקה שמתמקדת בתוכנית הקיימות של האו"ם).
  • עם תחילת הנאומים ביום רביעי, ערוץ הטלגרם האנטישמי ותומך העליונות הלבנה Goyim Defense League פרסם קריקטורה דוחה שבה מתואר יהודי השולט בפעיל Black Lives Matter ברחוב בוושינגטון DC.
  • העיתונאי הישראלי גיל תמרי הוטרד ע"י אדם שהעיר הערות אנטישמיות בזמן סיקור אירועי היום. קיצונים תומכי טראמפ הפכו מספר צוותי תקשורת למטרה לאלימות; ביום רביעי אחר הצהריים צוות Associated Press הותקף ע"י המון זועם ששבר מצלמות וציוד נוסף.
  • בסרטון שצולם בתוך בניין הקפיטול נראה אחד הקיצונים תומכי טראמפ כשהוא חובש קפוצ'ון ועל חזהו המילים "מחנה אושוויץ", מעל ציור של גולגולת ועצמות שהוחלפו במשוטי סירה. לפי דיווח מהמקום, על גב החולצה נכתב "צוות". נראה שפריט הלבוש יוצר ע"י AryanWear, יצרן פריטי עליונות לבנה שמספק מגוון רחב של פריטים שעליהם סמלים וסיסמאות, לרבות מגפי קרב ידועים לשמצה שעל סוליותיהם מוטבע צלב קרס.
  • בסרטון שבו נראים קיצונים תומכי טראמפ ישובים על מדרגות בניין הקפיטול, ניתן להבחין באדם צעיר מחייך למצלמה ומצדיע במועל יד.