פורסם בכללי.

גורמים בתנועה האנטי-ישראלית מתרצים ואף משבחים את הפיגועים האחרונים נגד ישראלים

  • אפריל 15, 2022

מאז הירצחם של 14 ישראלים ופציעתם של רבים בסדרת הפיגועים בבאר שבע, חדרה, בני ברק, תל אביב ובמקומות נוספים – גורמים אנטי-ישראלים ניצלו את ההזדמנות להצדיק ואף לשבח פיגועים נגד אזרחים ישראלים. אחרים הקלו ראש בפיגועים ותירצו אותם כלא-יותר מאשר תגובה לאלימות ישראלית. הם תיארו אותם כ- "התנגדות" והטילו את האחריות להם על ישראל.

יצויין כי מדינות רבות, ובכלל זאת מספר מדינות ערב, גינו את הפיגועים. כך גם הרשות הפלסטינית ויו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס. הפיגועים בוצעו בחודש הרמדאן המתוח-ממילא על-ידי ערבים אזרחי ישראל וגם על-ידי פלסטינים תושבי הגדה המערבית.

להלן דוגמאות מן הימים האחרונים מהתנועה האנטי-ישראלית ברשתות החברתיות:

לילה ח'אלד, פעילה בכירה בארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין", צייצה על פעילות צה"ל בג'נין: "ג'נין הגיבה לערבים אשר מנרמלים [את היחסים עם ישראל] ולתיאום הבטחוני. ג'נין מחבקת את השהידים שלה והיא נשגבת מן המובסים. דיאא [ח'מארשה, שביצע את הפיגוע בבני ברק], רעד [חאזם, שביצע את הפיגוע בתל אביב], אבו אל-קיעאן [שביצע את הפיגוע בבאר שבע] ואבראהים ואימן אגבאריה [שביצעו את הפיגוע בחדרה] – מרימים את הכתר של פלסטין. המובסים … יסתלקו".

לאחר פרסום הציוץ, הליגה נגד השמצה עדכנה את חברת טוויטר בפעילותה של ח'אלד בפלטפורמה, מה שהוביל להסרת חשבונה.

הארגון האנטי-ישראלי Adalah Justice Project צייץ: "תמיכה בפלסטינים – פירושה תמיכה בהתנגדות שלהם. נקודה." הארגון אף הטיל את האחריות לאלימות על ישראל ואמר: "חשוב להכיר בכך שאלימות מצד המדוכאים היא תמיד תגובה לאלימות על-ידי המדינה. האחריות לסיומה מוטלת על אלה שבידיהם הכוח".

הארגון האנטי-ישראלי Jewish Voice for Peace צייץ כי "חובה לראות את המתקפות הללו לאור אלימות שיטתית לה נתונים פלסטינים מזה עשרות שנים. גם בעבר וגם ברגעים אלה ממש, ישראל עוקרת בכוח ממקומם, כולאת, מענה והורגת פלסטינים באמצעות מדינה עוצמתית באופן לא פרופורציונלי וצבא הממומן על-ידי ארה"ב".

הפעיל החברתי זלי אימאני פרסם מחדש שרשור משנת 2021 שבו קרא לשים קץ לקיומה של מדינת ישראל על-מנת לפתור את האלימות: "ככל שמדינת האפרטהייד גדלה, כך גדלה גם האלימות כלפי הנתונים לדיכוי קולוניאליסטי. על-מנת לשים סוף לאלימות, לא [דרושה] הפסקת אש, אלא לשים קץ לקיומה של מדינת האפרטהייד הקולוניאליסטית ישראל. שחררו את האדמה. שחררו את פלסטין."

הפעיל והסופר האנטי-ציוני מיקו פלד צייץ: "האלימות לאחרונה כלפי חיילים ישראלים היא תוצאה ישירה של טיהור אתני ואפרטהייד – סיומה יצריך את סיומם של הטיהור האתני ואפרטהייד".

בתגובה לגינוי שפרסם שגריר האיחוד האירופי בישראל לפיגוע בתל-אביב, צייץ מייסד האתר האנטי-ישראלי Electronic Intifada, עלי אבונימה: "על אלה הרוצים לסיים את שפיכות הדמים לסיים את הכיבוש, הקולוניאליזם והאפרטהייד הברבריים של ישראל. להיות שותף לאלימות המאסיבית של הכובש ובה-בעת לגנות אך ורק את תגובתם של המדוכאים – דנה ישראלים ופלסטינים נוספים למות."

ארגון הצדק החברתי DecolonizeThisPlace, אשר בסיסו בניו-יורק, ריטווט ציוצים בהם מופיע המחבל רעד חאזם, שביצע את הפיגוע בתל-אביב. הוא מכונה בהם "שהיד" והם כוללים את הכיתוב בערבית: "כלי נשק הם עיטור לגבר".

המשורר והפעיל האנטי-ישראלי רמי קנאזי צייץ: "התגובות לקולוניאליזם לא אמורות להיות נעימות. בדרך כלל הן לא נעימות, במיוחד לקולוניאליסטים. אך אין בכך כדי לשנות את העובדה הפשוטה כי מתקיימות גניבה ואלימות מתמשכת אשר פועלות לטובת אוכלוסייה קולוניאליסטית על-חשבון עם ילידי."

הארגון האנטי-ישראלי Palestinian Youth Movement פרסם פוסט בפייסבוק ובו תיאר את הפיגועים כפעולות התנגדות: "בעוד הכיבוש מגביר את מאמציו להילחם בהתנגדות פלסטינית, אנו נותרים איתנים בנחישותנו לשחרר את פלסטין, מן הנהר אל הים. תהילת נצח לכל אחד מן השהידים שלנו".

הארגון הפרו-פלסטיני Institute for Middle East Understanding (IMEU) פרסם פוסט באינסטגראם ובו נכתב: "הדיכוי והקולוניאליזם הישראלים הם מקור כל האלימות".