פורסם בכללי.

ארגונים יהודיים מובילים וחברות עורכי דין יוזמים קו סיוע להגנה משפטית בנושא אנטישמיות בקמפוסים

  • נובמבר 7, 2023

ארגון הלל העולמי, הליגה נגד השמצה ומרכז ברנדייס, יחד עם משרד עורכי דין גיבסון, דאן וקרטצ'ר, הודיעו היום על קו סיוע משפטי המעניק הגנה משפטית ללא עלות לסטודנטים אשר חוו אנטישמיות. בעוד שהאנטישמיות בקמפוסים בארה"ב שברה שיאים מאז ה-7 באוקטובר, קו הסיוע החדש נחנך ברגע קריטי עבור הקהילה היהודית.

כל סטודנט, משפחה, פקולטה או חבר סגל יוכל להגיע לאתר האינטרנט או לסמס CALLhelp למספר ייעודי על מנת לדווח על אפליות על רקע אנטישמי, איומים, הטרדות, וונדליזם או אלימות אשר מצריכים אולי פעולה משפטית.

עורכי הדין יבצעו הערכות של מקרי אפליה על רקע אנטישמי ושנאה, יבצעו ראיונות לאיסוף מידע מעמיק ויעניק שירות פרו בונו לקורבנות שיבחרו להתקדם משפטית עם מקרים ספציפיים.

הקו המשפטי יבצע גם הפניות לשירותי סוציאליים, שירותי בריאות הנפש ושירותי תמיכה רלוונטיים אחרים.

צוות משפטי של הליגה נגד השמצה, מרכז ברנדייס, הלל הבינלאומי ומשרד עורכי הדין גיבסון דאן ינחה את האסטרטגיה הכוללת ויתאם עורכי דין מתנדבים מחברות מובילות אחרות. הקו המשפטי מזמין עורכי דין מתנדבים ממשרדים וחברות אחרות, כמו גם ארגונים אחרים, להצטרף למאמץ זה.

הסקר האחרון של ארגון הלל הבינלאומי בקרב סטודנטים יהודים מגלה שיותר ממחצית הנשאלים (56 אחוזים) אומרים שהם חשים פחד בקמפוסים. בנוסף, אחד מכל ארבעה סטודנטים יהודים (25 אחוז) אומרים שהייתה אלימות או היו מעשי שנאה בקמפוס שלהם מאז תחילת המלחמה; רק מחצית מאלו המציינים כי הייתה שנאה או אלימות אומרים שהם מרוצים מהתגובה של האוניברסיטה שלהם.

"אנחנו לא צריכים תרבות של ביטול בקמפוסים. אנחנו צריכים תרבות של מעשים ותוצאות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "אף אחד כבר לא יוכל להטריד סטודנטים יהודים ללא עונש, ואף אוניברסיטה או קולג' לא יוכלו יותר להפנות מבטם לכיוון השני".

בעוד שהקמפוסים הפכו למוקד של אנטישמיות, השנאה הגואה נגד יהודים חורגת אל מעבר לאוניברסיטאות. נתונים ראשוניים של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה מצביעים על כך שבין התאריכים 7-23 באוקטובר, התקריות המדווחות של הטרדה, ונדליזם ותקיפה על רקע אנטישמי עלו ב-388 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.