פורסם בכללי.

דו"ח הליגה נגד השמצה: דוגלי עליונות הגזע הלבן רצחו יותר ממספר כפול של אנשים בשנת 2017

  • ינואר 31, 2018

ניו יורק, ארצות הברית,  17 בינואר 2017…

מספר מקרי הרצח שבוצעו בידי דוגלי עליונות הגזע הלבן בארה"ב בשנת 2017, היו יותר מכפול בהשוואה לשנה שקדמה לה. מקרים אלו  עלו באופן ניכר על מקרי רצח שבוצעו בידי קיצוניים איסלאמיים מקומיים. הדבר הפך את 2017 לשנה החמישית במדרג השנים, מאז 1970, בהן מספר מקרי הרצח בידי קיצוניים הוא הגדול ביותר.

הדו"ח השנתי של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה, על מקרי רצח הקשורים לקיצוניות, נמצא כי דוגלי עליונות הגזע הלבן וגורמי ימין קיצוני היו אחראים ל-59% מכלל מקרי הרצח על רקע קיצוניות בארה"ב בשנת 2017. מדובר בעליה דרמטית מ-2016, אז היו אחראים ל-20% מכלל מקרי הרצח.

הקיצוניים, דוגלי עליונות הגזע הלבן, היו אחראים באופן ישיר ל-18 מתוך 34 מקרי רצח הקשורים לקיצוניות בשנת 2017. תשעה מקרים היו מקושרים לקיצוניים איסלאמיים.

נתוני הליגה נגד השמצה העדכניים מראים כי בעשור האחרון 71% ממקרי הרצח היו מקושרים לקיצוניים מקומיים המשויכים לימין, בעוד ש- 26% ממקרי הרצח בוצעו בידי קיצוניים איסלאמיים ו- 3% בוצעו בידי קיצוניים שאינם משוייכים לאף קטגוריה.

"הממצאים הללו הם תזכורת בולטת שקיצוניות מקומית היא איום רציני לביטחוננו ולבטיחותנו", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "ראינו שני אירועי דריסה בארה"ב בשנה האחרונה – אחד מצד טרוריסט איסלאמי והשני בידי דוגל עליונות הגזע הלבן בשארלוטסוויל – ומספר מקרי הרצח המשויכים לקיצוני הגזע הלבן עלה באופן עקבי. השורה התחתונה היא שאנו לא יכולים להתעלם מסוג אחד של קיצוניות ולהפנות את תשומת הלב לאחר. עלינו להיאבק בכולם כאחד".