פורסם בכללי.

תמונות אנטישמיות מופיעות בתקשורת בשפה הערבית, בעקבות הצהרתו של טראמפ בנוגע לירושלים

  • דצמבר 13, 2017

ניו יורק, ארצות הברית, 12 בדצמבר 2017…

אנטישמיות הופיעה בצורות שונות, גלויות וסמויות בהפגנות אנטי ישראליות שנערכו ברחבי העולם, בתגובה להצהרת הנשיא טראמפ בנוגע לירושלים בשבוע שעבר, כך עולה מניתוח חדש שערכה הליגה נגד השמצה.

מומחי הליגה נגד השמצה עוקבים אחר תקריות ברחבי העולם ובארה"ב. בעוד שהייתה הסתה חמורה ברחבי העולם, כולל הצתת אתרי הקהילה היהודית בשבדיה והערותיו מלאות השנאה של הנשיא ארדואן מטורקיה, כמה מחאות ברחבי ארה"ב לוו בסיסמאות אנטישמיות וביטויים אנטישמיים אחרים.

הפגנות אלימות אנטי ישראליות התקיימו ביותר מתריסר ערים ברחבי ארה"ב בסוף השבוע שעבר. רבות מן ההפגנות סומנו במסרים אנטי-ישראליים ואנטי-ציוניים קיצוניים, שחלקם מכחישים את זכותה של ישראל להתקיים ואחרים התומכים בהתנגדות בכל האמצעים. בניו יורק, קריאות בכיכר טיימס של "ח'ייבר, ח'ייבר, הו, יהודים, צבא מוחמד יחזור", הזכירו את הקרב במאה ה -7 שהסתיים בטבח של יהודים.

במזרח התיכון ובאירופה פרצו מחאות והפגנות בערים הגדולות. הנשיא ארדואן הבטיח להשתמש "בכל האמצעים" להילחם נגד ההכרה האמריקנית בירושלים וכינה את ישראל "מדינת טרור" ש"הורגת ילדים ".

הליגה גם הביעה דאגה לאחר סדרה של קריקטורות אנטישמיות הופיעו בתקשורת בשפה הערבית ברחבי העולם המוסלמי והערבי. מסקר של הליגה של תריסר קריקטורות שהופיעו בעיתונים ובאתרי אינטרנט ברחבי העולם הערבי, עולה כי החלטת ירושלים מאופיינת במונחים אנטישמיים עמוקים. הליגה נגד השמצה העלתה את הנושא בפני חברי קונגרס.

"החשש שלנו הוא שהביטויים האנטישמיים שראינו בחו"ל ובארצות הברית עלולים להסלים", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.  "בעוד שיש לאנשים זכות להביע התנגדות לעמדתו של הנשיא טראמפ על ירושלים, האנטישמיות כתגובה היא בלתי קבילה לחלוטין. הדבר נכון במיוחד למנהיגי העולם ולאמצעי התקשורת הערביים המסייעים להסתה על ידי העלאת נושאים אנטישמיים מסוכנים ותיאוריות קונספירציה ".