פורסם בכללי.

קבוצות שוליים בשמאל מביעות תמיכה בפלישה ובתקיפות האכזריות של חמאס כנגד ישראל

  • אוקטובר 19, 2023

מספר קבוצות שוליות בשמאל מיישרות קו עם ארגונים אנטי-ציוניים בעקבות התקפת חמאס על ישראל, על ידי הבעת תמיכה בזוועות שביצעה חמאס בשם "ההתנגדות" וה"שחרור". מפלגת הסוציאליזם והשחרור, מפלגת הפועלים העולמית, סניפים של הסוציאליסטים הדמוקרטים באמריקה, סניפים עצמאיים של BLACK LIVES MATTER וארגונים נוספים שיתפו דעות אלו בהצהרות רשמיות ובמדיה החברתית. קבוצות אלו אף מסייעות בארגון אירועים אנטי-ישראליים, אירועים בהם המשתתפים מביעים תמיכה בטרור ובאלימות, ואף משתמשים ברטוריקה אנטישמית.

סניפים של הדמוקרטים הסוציאליסטים באמריקה

 

  • הסניף של הדמוקרטים הסוציאליסטים באמריקה – Democratic Socialists of America (DSA)  בסאלט לייק סיטי (UT) פרסם "הודעה על השחרור הפלשתיני" ב-7 באוקטובר, המביעה את "הסולידריות הבלתי מעורערת עם העם הפלשתיני במאבקם ארוך השנים לשחרור לאומי" ואשר קוראת לאמריקאים "להתקומם כנגד האפרטהייד הציוני,והמתנחלי-קולוניאליסטי". ההצרה הכריזה על תמיכתה המלאה של הקבוצה במתקפה על אזרחים ישראלים וציינה כי "אין זה טרור או אנטישמיות להילחם כנגד אי צדק".
  • הסניף של DSA בסן פרנסיסקו (קליפורניה) פרסם הודעה ב-9 באוקטובר בה הוא מגנה את "הכיבוש הישראלי המתמשך ומשטר האפרטהייד" ו"המימון האמריקאי המתמשך והתמיכה בקולוניזציה רבת השנים של ישראל על פלשתין", אך לא גינה את האלימות שביצעה חמאס. בהצהרה נאמר כי:"דיכוי אלים מייצר בהכרח התנגדות. סוציאליסטים תומכים בזכותו של העם הפלשתיני, וכל עם שהוא, להתנגד ולהילחם למען שחרורם. אירועי סוף השבוע אינם שונים. דה-קולוניזציה היא הדרך היחידה לשלום. עולם טוב יותר הוא אפשרי. אנו קוראים לכל אלו השותפים לחזון שלנו בדבר אמנציפציה עולמית של מעמד הפועלים, להצטרף למאבק לסיים את הכיבוש ואת הדה-קולוניזציה של פלשתין – מהנהר ועם הים".
  • הסניף של DSA לונג ביץ' (קליפורניה) פרסם ב-10 באוקטובר שהסניף שלהם "תומך במלואו ועומד בסולידריות עם העם הפלשתיני במאבקם למען שחרור מהכיבוש הצבאי, דיכוי קולוניאליסטי, ושיטת האפרטהייד האכזרית שנכפה על ידי מדינת ישראל." עוד נאמר כי "במשך זמן רב מדי, ישראל, משטר קולוניאלי של מתנחלים, נישל, כלא, עינה ורצח אלפי פלשתינים" והוסיף כי "אין סימטריה בין מאבק העם הפלשתיני לבין רצח העם שמבצעת מדינת הטרור הציונית".
  • הסניף של DSA בפיטסבורג (פנסילבניה) פרסם הצהרה ב-10 באוקטובר בה הביע "את המשך התמיכה המלאה והחד משמעית במאבק הפלשתיני לחירות" . ההצהרה קשרה את ישראל וארה"ב למתקפות שביצע חמאס, והצדיקה אותן בכך ש"התנגדו אלימה הינה בלתי נמנעת כתשובה לתאנים שכפה הכיבוש הישראלי. הקונפליקט יכול להסתיים אך ורק אם משטר האפרטהייד יוסר מהנהר ועד הים"
  • הסניף הצעיר של DSA באוניברסיטת צפון קרוליינה, צ'אפל היל, תיאר את מתקפות הטרור כנגד אזרחים ישראלים כ"פעילות של דה-קולוניזציה בזמן אמת", וציין ברשתות החברתיות שהסניף "עומד בסולידריות עם העם הפלשתיני, אנשים שוחרי שחרור מהקולוניזציה והאפרטהייד".
  • מספר מחוקקים הקשורים ל-DSA, הוקיעו את הצהרות הסניפים של DSA ואת קידום המחאות האנטי-ישראליות לאור מתקפת חמאס על ישראל.

סניפים עצמאיים של Black Lives Matter (BLM)

 

חשוב לציין כי סניפים של BLM מתנהלים באופן עצמאי מהגוף הלאומי ה-Global Network Foundation של BLM,  ורבים מהם כלל אינם קשורים. הארגון הלאומי של BLM עדיין לא הגיב על מלחמת ישראל-חמאס.

  • BLM, פילדלפיה (פנסילבניה). ב-8 באוקטובר הצהיר דובר מטעם BLM "אנחנו חייבים לוודא שמי שנקראים ‘פרוגרסיבים שלנו’ שעומדים למען הצדק, אלא אם כן מדובר בפלשתין, יפחדו יותר מהעם, יפחדו יותר מאיתנו, מאשר הם מפחדים מאיפא"ק והמממנים שלהם…אותה משטרה שמוכנה להרוג אותך ואותי כאן ברחובות פילדלפיה הולכת לפלשתין כדי ללמוד את השיטות הטובות ביותר לעשות זאת. אלו אותם אנשים המקדמים ג'נטריפיקציה של הקהילות שלנו , יושבים בנוח כאשר גונבים את האדמה ומקימים את היישובים המלוכלכלים הללו בפלשתין".
  • סניף BLM GRASSROOTS, קבוצת פיצול שאינה מזוהה עם הארגון הלאומי של BLM, פרסמה הצהרה ב-9 באוקטובר של "סולידריות עם העם הפלשתיני". נראה שההצהרה מנסה להצדיק את פעולות חמאס כ"התנגדות" לגיטימית: "אין לגנות התנגדות של עם אשר במשך עשרות שנים עם נתון לאפרטהייד ולאלימות בלתי נתפשת, אלא להבינו כמעשה נואש של הגנה עצמית".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • הסניף של BLM בשיקגו (אילינוי) שיתף מספר פוסטים ברשתות החברתיות המרמזים ברמז עבה על תמיכה בחמאס. בפוסט ב-X (טוויטר לשעבר), ב-10 באוקטובר, הסניף פרסם ציור של מצנח רחיפה – המתייחס לשימוש של חמאס במצנחי רחיפה כדי לחדור לישראל ולהתקיף אזרחים – ובו מסר "אני עומד לצד העם הפלשתיני". בפוסט ב-11 באוקטובר, הסניף ציין כי "כאשר אנו אומרים שחררו את פלשתין, כולכם אומרים "אנטישמיות וחמאס". הטרור של ישראל יצר את חמאס והציונות עצמה היא הבגידה בשלום שביהדות, ולא אלו המרימים קולם כנגד ההשפעה של רצח העם על פלשתין".
  • הסניף של BLM בפיניק (אריזונה), תמך ושיתף בחשבונות המדיה החברתית שלו הצהרה שפורסמה במקור על ידי הסניף של Students for Justice in Palestine (SJP) שציינה כי "לוחמי חופש פלשתינים אינם טרוריסטים!", וזאת כתגובה לתגובה ברשתות החברתיות אשר ביקר את החלטת הסניף להתייחס לחמאס כ"לוחמי חופש". BLM  פיניקס הוסיפו כי "גם אנחנו לוחמי חופש אשר סומנו בצורה שגויה ואלימה על עמידתנו  מול העוולה כנגד עמנו…אז… אתם יכולים לקרוא להם איך שתרצו….אבל אנחנו נקרא להם לוחמי חופש ונעניק את תמיכתנו המלאה בהתנגדות המתרחשת בפלשתין". הקבוצה הוסיפה: "המתקפה הפלשתינית הייתה מהפכה וניסיון להשיב לעצמם את חירותם"
  • סניף BLM בדטרויקט (מישיגן), שיתף מספר פוסטים המבקרים את ישראל, כולל אינפוגרפיקה מוטה מאוד, שנוצרה על ידי חשבון האינסטגרם @Key48Return ואשר כללה תמיכה בחמאס וטענות שווא המתעלמות מהאלימות שבוצה כנגד אזרחים ישראליים. כך למשל, האינפוגרפיקה טוענת כי "בני הערובה הישראליים המעטים הם למעשה חיילים ישראלים וגנרלים בצבא הישראלי האחראים על השארת הפלשתינים כבני ערובה בכלא הפתוח הגדול בעולם". זו הכחשה של האמת: עשרות ישראלים ואזרחים אחרים היו בין בני הערובה שנתפשו על ידי חמאס. האינפוגרפיקה אף הגנה על חמאס בטענה שהביקורת עליו מבוססת על "דיסאינפורמציה".

המפלגה לסוציאליזם ושחרור – Party for Socialism and Liberation (PSL) 

  • ה-PSL פרסם הצהרה ב-7 באוקטובר המביעה תמיכה בפעולות חמאס: "התנגדות לאפרטהייד ודיכוי מהסוג הפשיסטי אינה פשע! זו התוצאה הבלתי נמנעת עבור כל האנשים הדורשים הגדרה עצמית במקום לחיות תחת המגף המדכא על צווארם…פעולות ההתנגדות המהלך היממה האחרונה היא לגיטימית מבחינה מוראלית וחוקית כתגובה לכיבוש". ההצהרה תמכה בפעולות בהן נקטו "כוחות ההתנגדות הפלשתיניים" ודחתה את התפישה לפיה ההתקפה כנגד אזרחים ישראליים מהווה "טרור".
  • סניפים של PSL ברחבי ארה"ב הדהדו את ההצהרה הרשמית של PSL ברשתות החברתיות ושיתפו פוסטים רבים המגנים את ישראל ותומכים בהתקפות הטרור האלימות של חמאס.
  • סניף PSL סיאטל (מדינת וושינגטון) פרסם "TACOMA גאה לעמוד בסולידריות איתנה עם ההתנגדות הפלשתינית ומתקפת הנגד הצודקת שלהם…התקשורת והפוליטיקאים רוצים שהציבור יאמין כי ישראל בסך הכל מגינה על עצמה מפני ‘טרוריסטים’. זהו שקר. הפעילות של ההתנגדות במהלך היממה האחרונה הינה לגיטימית מבחינה מוסרית וחוקית כתגובה לכיבוש".
  • PSL הוא אחד המארגנים המרכזיים של עשרות הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי ארה"ב בימים מאז הפלישה, ארגון העובד לצד קבוצות אנטי-ציוניות ידועות לשימצה כגון Justice in Palestine (SJP), the ANSWER Coalition, the Palestinian Youth Movement, Al-Awda NY, Jewish Voice for Peace (JVP),  וארגונים נוספים אשר עמדו מאחורי אירועים אלו. הרטוריקה שעלתה במהלך הפגנות שאורגנו על ידי PSL, כולל עם דוברים המזוהים עם PSL, כללה אנטישמיות מפורשת ותמיכה במתקפת הטרור של חמאס.
  • במהלך מחאה ב-14 באוקטובר סלח דובר של PSL בפלורידה למעשים של חמאס וקבע כי "ראינו בסוף השבוע האחרון את האמצעי היחיד שנותר לפלשתינים, שהוא התנגדות מזוינת ושוב, זו זכותם על פי החוק הבינלאומי".
  • במחאה של PSL בניו-יורק ב-8 באוקטובר, הכריזו הדוברים כי "התנגדות אינה טרור" ואישרו את ההתנגדות נגד "הישות הציונית…בכל האמצעים הדרושים".
  • במהלך מחאה ב-8 באוקטובר באנהיים, קליפורניה, שהתקיימה בחסות משותפת עם PSL, חגג הדובר את "הרגע בו חמאס לקח פיקוח ו(קם) להתנגד". במחאה בסן פרנסיסקו הדובר הכריז: "ההתנגדות משחררת את האדמות של ’48 אשר היו כבושות במשך 75 שנה. האינתיפאדה חיה ופלשתין חיה!".
  • אחד הסטודנטים המארגנים את מחאות PSL, באתונה, ג'ורג'יה, הכריז ב-8 ביקש לשוות למתקפת הטרור של חמאס נגד אזרחים ישראלים היבט רציונלי ואמר: "זה אך ורק הגיוני שהם נלחמים בחזרה".
  • במחאה שהתקיימה בחסות משותפת של PSL בקמברידג', מסצ'וסטס, ב-9 באוקטובר שפורסמה תחת הכותבת "הניצחון הוא שלנו", חגגו המשתתפים את מתקפות הטרור נגד ישראל. מפגין אחד הניף דגל שנשא את הסמל של החזית העממית לשחרור פלשתין, ארגון טרור מוכר, והדובר במחאה הצהיר: "המתנחלים אינם אזרחים ואין להם שום זכות לביטחון".

מפלגת הפועלים העולמיתWorld Workers Party (WWP)

  • WWP פרסם ב-8 באוקטובר הצהרה רשמית של "סולידריות עם פלשתין" בה שיבחה את המתקפה כ"דוגמה הרואית לאנשים שכמהים לשחרור מהאימפריאליזם ברחבי העולם". ההצהרה לא גינתה את חמאס או את האלימות ההמונית שביצעו כנגד אזרחים, ובמקום זאת האשימו את "המדינה הציונית העליונה הלבנה" במתקפה על חמאס. "הרצח שמבצע המשטר הישראלי ותפיסת השטחים, ההתנחלויות הבלתי חוקיות והכיבוש הובילו לתגובה בלתי נמנעת ומוצדקת של העם הפלשתיני וארגוני השחרור שלו". בהודעה נכתב בהמשך "לתנועה הפלשתינית ולעם הפלשתיני יש  כל זכות להכות בחזרה בכל דרך שיבחרו", וכן "הארגונים הפלשתינים יודעים שהם עומדים מול אויב חסר רחמים, והם החליטו להכות מכה ישירה באויב זה".
  • ה-WWP היה מעורב ישירות במחאות בשטח, שותף לאירועים והפצעת פוסטרים לשימוש המוחים. פוסטרים של WWP נראו בהפגנות בעיר ניו-יורק, למשל עם הכיתוב "ציונות היא רצח עם!" ו"תחי האינתיפאדה!".
  • ה-WWP והסניפים המקומיים שלו ברחבי ארה"ב שיתפו מסרים דומים ברשתות החברתיות. באחד מהפוסטים נכתב: "אנו זקוקים לסולידריות בלתי מתפשרת וללא תנאים להביא לשחרור פלשתין. בכל אמצעי אפשרי. פלשתין תהיה חופשית". אחרים שיתפו hashtags כגון: “#victory2palestine,” “#itisrighttorebel,” #SmashTheZionistState.”

ארגונים נוספים רבים הביעו תחושות דומות. להלן מספר דוגמאות:

  • בהצהרה מ-7 באוקטובר, המלכ"ר הפרוגרסיבי המשפטי הממוקם בניו-יורק, Center for Constitutional Rights, הביע באופן חד משמעי תמיכה במתקפה נגד ישראל על ידי ניסוח מחדש של ההתקפות של חמאס כנגד אזרחים, כהתקפה חוקית על מה שנקרא מטרות צבאיות. בהודעה נכתב, בין השאר: "על פי החוק הבינ"ל, קבוצות חמושות, כמו לוחמי התנגדות פלשתינים, יכולות, באופן חוקי, לבצע תקיפות על מטרות צבאיות". היא האשימה את ישראל ב"שחיקה העמוקה של הנורמות הבינלאומיות וההגנות הנדרשות לעמים ואזרחים כבושים".
  • ב-11 באוקטובר פרסמה הברית השחורה לשלום , Black Alliance for Peace, קבוצה העוסקת בזכויות אדם בראשות מועמד סגן הנשיא לשעבר של מפלגת הירוקים, אג'מו ברקה, הצהרה המגנה את "המתקפה הרצחנית על פלשתין הכבושה", שבוצעה על ידי "המתנחל הקולוניאלי הציוני הבלתי חוקי – מדינת האפרטהייד". והכריזה "שלעם הנמצא תחת קולוניאליזם יש זכות להתנגד לכיבוש ולהילחם על הגדרה עצמית בכל אמצעי אפשרי!".
  • The Red Nation, קבוצת advocacy של ילידים אמריקאיים הנוטה לשמאל שיתפה מספר פוסטים התומכים בחמאס, שחלקם כללו מידע שגוי על מתקפות חמאס נגד ישראל. בפוסט שפורסם ב-11 באוקטובר כתבה הקבוצה :"ציונים הם נאצים ללא אלוהים או רחמים". הקבוצה אף הזמינה ב-9 באוקטובר את מייסד האינתיפאדה האלקטרונית, עלי אבונימה, לשאת דברים בפודקאסט של "מפגש חירום" של האומה האדומה במהלכו האשים את ישראל באלימות שביצע החמאס.