פורסם בכללי.

ציון 70 שנה למדינת ישראל וליחסי ישראל ארצות הברית במעמד שגריר ארצות הברית

  • מרץ 12, 2018

הליגה נגד השמצה מציינת 70 למדינת ישראל ושבעים שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל וארה"ב, באירוע במעמד שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן

 

ירושלים, 8 במרץ, 2018….

הליגה נגד השמצה קיימה הערב אירוע חגיגי לרגל 70 שנים להיווסדה של מדינת ישראל ולציון 70 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וארה"ב.

האירוע נערך בתל אביב, במעמד שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן, בכירי הסגל הדיפלומטי בישראל, בכירי הליגה נגד השמצה מישראל ומארה"ב ומשלחת הנהגה מיוחדת של הליגה נגד השמצה, שהגיעה לישראל מכל רחבי ארה"ב.

שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן, ציין בנאומו כי "החברה האמריקנית התקדמה לאורך השנים, מהימים בהם הייתה אנטישמיות בוטה וגלויה כנגד יהודים ועד ימינו אנו. עדיין נותרה עבודה רבה לעשות, בשאיפה אל הערכים הנשגבים של מייסדי האומה. הרבה מההתקדמות הזו אפשר לזקוף לזכותה של הליגה נגד השמצה וארגונים נוספים, אשר מקדישים את פעילותם למאבק בגזענות ובאפליה. בימים עברו היה קל הרבה יותר לזהות – ולהיאבק- בגזענים ובאנטישמיים. כיום, במקרים רבים, הגזענות והאנטישמיות אימצו תדמית מכובדת יותר, בניסיון לחדור אל החברה. כך עם תנועת ה-BDS, החותרת לעשות לישראל דמוניזציה ולהחיל סטנדרטים כפולים כנגד ישראל. האנטישמיות המודרנית הזו דורשת מאיתנו לאמץ גישות חדשות, יצירתיות, גישות טכנולוגיות ואחרות – והליגה נגד השמצה נמצאת בחזית הזו גם היום. הליגה נגד השמצה היא החלוצה בהגנה על קהילות יהודיות ועל הקהילות כולן, כנגד שנאה".

עוד ציין השגריר את תמיכת הממשל בארה"ב בליגה: "ממשל טראמפ ואני באופן אישי, תומכים בליגה נגד השמצה בכל מאמציה להיאבק בגזענות ובאנטישמיות בארה"ב וברחבי העולם".

 

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל אמרה כי "הקשר בין שתי המדינות הוא קשר אמיץ ובל ינתק, המבוסס על ערכים משותפים של דמוקרטיה וזכויות אזרח. זהו קשר שניתן לסכם אותו בשתי מילים: חברות אמיתית.  ארה"ב עמדה לצידה של ישראל בעבר, היא עומדת לצידה היום ואנחנו בטוחים כי היא תמשיך לעמוד לצד מדינת ישראל גם בעתיד".

 

השימוש בתמונות תוך מתן קרדיט ליוני רייף.