פורסם בכללי.

כתב אישום חדש הוגש נגד הנאשם שאיים בקיום פצצות במוסדות יהודיים בארצות הברית

  • מרץ 6, 2018

ניו-יורק, ארצות הברית, 28 בפברואר 2018…

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה את כתב האישום החדש שהוגש בנוגע לסדרה של 150 איומים בפצצות כנגד מוסדות קהילה יהודיים ב-38 מדינות בארה"ב ובכמה מחוזות בקנדה, בשלוש החודשים הראשונים של 2017. כתב האישום החדש, שהוגש כנגד חשוד ישראלי-אמריקני שנעצר במרץ 2017, כולל, לראשונה, אישומים פדרליים בפשעי שנאה.

"שלא תהיה שום טעות, האיומים הללו היו מעשים אנטישמיים וראויים להיחשב כפשעי שנאה", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. "הם כוונו כנגד מוסדות יהודיים על מנת לזרוע פחד וחרדה והם העמידו את כל הקהילה היהודית בכוננות גבוהה".

"אנו מברכים על עבודת החקירה הנמרצת של ה-FBI, מחלקת המשפטים, המחלקה לביטחון לאומי וגורמי אכיפת החוק הרשמיים – מקומיים וארציים, אשר העמידו את החקירה בסדר עדיפויות גבוה. אנו מעריכים במיוחד את העובדה כי האישומים הפדרליים הללו מכירים בכך שהאיומים הללו מהווים פשע – ואנו מברכים על ההצהרה הנחרצת של התובע הכללי ג'ף סשיונס וראש ה-FBI כריסטופר ריי, המכירה בהשפעה העמוקה של אלימות הנובעת משנאה.

אנו שבים וקוראים לקונגרס לחוקק חוקים על מנת להגדיל את ההגנה הפדרלית מפני איומי פצצות על מוסדות דתיים. בית הנבחרים אישר את גרסתו לצעד זה בדצמבר, ועכשיו על הסנאט לפעול ללא היסוס ".

מוקדם יותר השבוע פרסמה הליגה דו"ח חדש המתעד 1,986 אירועים אנטישמיים שדווחו ברחבי ארה"ב ב -2017, כולל תקיפות פיזיות, ונדליזם ותקיפות על מוסדות יהודיים. דוח זה מצביע על עלייה של 57% לעומת 1,267 תקריות ב -2016 – העלייה הגדולה ביותר שנרשמה בשנה אחת,  והמספר הגבוה  השני מאז שהליגה נגד השמצה החלה לעקוב אחר נתוני תקריות ב -1979. סה"כ היו בשנה זו 169 איומים על מוסדות הקהילה היהודית 2017, לרבות כאלה שאינם קשורים לחשוד הישראלי האמריקני שהוגש נגדו כתב אישום.