פורסם בכללי.

הצהרת כוח המשימה J7, המאגד את הקהילות היהודיות הגדולות בעולם, בתגובה לפסיקה המקדימה בית הדין הבינלאומי בהאג בנוגע לישראל

  • ינואר 28, 2024

ינואר 28, 2024

 

מנהיגי ה-J7, כוח המשימה של הקהילות היהודיות הגדולות בעולם, פרסמו את ההודעה הבאה בתגובה לפסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג בנוגע לדרישת דרום אפריקה להפסקת אש מצד ישראל בעזה:

אנו ערים לדחייתו הראויה של בית הדין הבינלאומי את הדרישה הקיצונית של דרום אפריקה להפסקת אש ישראלית – המכירה כהסכמה שבשתיקה בזכותה של ישראל להגנה עצמית אל מול חמאס ואחרים בעזה – כמו גם לקריאתו של בית הדין הבינלאומי לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. עם זאת, אנו מאוכזבים מהחלטת בית הדין הבינלאומי להחליט על שורה של צעדים זמניים נגד ישראל, מכיוון שהיא נותנת משקל לטענות המגוחכות של דרום אפריקה.

מתנגדי ישראל עושים פוליטיזציה ללא בושה של אמנת רצח העם, ולמעשה לועגים לרצח עם בפועל, בעבר, בהווה ובעתיד. הדבר הוא חלק ממסע אנטי-ישראלי רחב יותר ומגונה מוסרית, אותו מובילה דרום אפריקה, בגיבוי המשטר האיראני וממשלות אחרות העוינות את מדינת היהודים.

מטרתם היא להחליש את מעמדה הבינלאומי של ישראל, תוך חיזוק תדמיתם של חמאס וארגוני טרור אחרים המחויבים להשמדתה של ישראל. חבל שבית הדין הבינלאומי, שאמור לשמש כנושא הדגל האולטימטיבי של שלטון החוק הבינלאומי, נפל קורבן, גם אם חלקית, לתכסיס המרושע של דרום אפריקה.

חשוב לציין כי פסיקתו הזמנית של בית המשפט – כפי שנאמר שוב ושוב – אינה פסק דין לגופו של עניין האם מעשיה של ישראל הם רצח עם או לא, אלא נועד "לשמור" על מצב העניינים לקראת פסק דין סופי של בית משפט, שעשוי להימשך חודשים או שנים. אנו בטוחים שהראיות יוכיחו שישראל אכן מצייתת לאמנת רצח העם, והאישומים שהגישה דרום אפריקה חסרות בסיס בעיני בית המשפט.

הצעדים הזמניים של בית המשפט יתפרשו כעת באופן שגוי, תוך שימוש בטענה שישראל למעשה מבצעת מעשי רצח עם בעזה. זה יהיה שקר. ההגדרה המשפטית, כפי שנקבעה באמנת רצח העם משנת 1948, קובעת שרצח עם מהווה "… מעשים שבוצעו מתוך כוונה להשמיד, באופן מלא או חלקי, קבוצה לאומית, אתנית, גזעית או דתית…". העובדה נותרה בעינה. אין שום הוכחה אובייקטיבית לכך שישראל מכוונת לעם הפלסטיני בכללותו, בעזה או במקומות אחרים. כפי שישראל הצהירה שוב ושוב, הסכסוך שלה הוא עם הטרוריסטים של חמאס – שב-7 באוקטובר פתחו במתקפה ללא התגרות על ישראל, עינו, אנסו, השחיתו ושחטו 1200 בני אדם וחטפו 240 אחרים – לא עם מיליוני האזרחים הפלסטינים החיים בעזה.

ואכן, במהלך פעולותיו הצבאיות עשה צה"ל מאמצים רבים על מנת למנוע נפגעים בקרב האוכלוסייה האזרחית, כולל מתן אזהרות מוקדמות לאזרחים לפינוי אזורים ממוקדים, יצירת מסדרונות הומניטריים למעבר בטוח אזרחי, הקלה על משלוח משאיות של סיוע הומניטרי לעזה, ועבודה עם ארצות הברית ואחרות לפיתוח שיטות עבודה מומלצות למניעת נפגעים אזרחיים.

במקום להכיר במאמצים הישראליים לצמצם למינימום את הפגיעה באזרחים – על פי התחייבויותיה של ישראל למשפט ההומניטארי הבינלאומי, לו היא מצייתת באופן מלא – בית הדין הבינלאומי שלח מסר מבלבל ומפותל המעניק לגיטימציה לחמאס, קבוצה ממשית הדוגלת ומבצעת רצח עם, שאמנת היסוד שלה משופעת בקריאות לאלימות אנטי-יהודית וצורות אחרות של אנטישמיות וקיצוניות.

באופן דחוף יותר, פסק הדין ישמש פעילים אנטי-ישראלים על מנת להשמיץ את ישראל ותומכיה, וכן יהיה כלי בידי שחקנים אנטישמיים כדי "להצדיק" את תקיפת אלו הדוגלים בביטחון המדינה היהודית ואזרחיה.

אנו אסירי תודה לבעלות בריתה של ישראל, כולל ארה"ב, גרמניה, בריטניה, איטליה, גואטמלה, אוסטריה ואחרות שהתייצבו כנגד האשמות השווא של דרום אפריקה, ודחו בבירור את טענת רצח העם נגד ישראל. אנו מקווים שאותן ממשלות ומדינות אחרות ידחו באופן דומה את פסיקת הביניים של בית הדין הבינלאומי וימשיכו לעמוד לצד ישראל בהגנתה העצמית מפני טרור.

​ה-J7, כוח המשימה של הקהילות היהודיות הגדולות נגד אנטישמיות, הוקם בתגובה לשיעורי האנטישמיות הגוברים ברחבי העולם וכולל ארגונים יהודיים גדולים בארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, צרפת, ארגנטינה ואוסטרליה.