פורסם בכללי.

הפיגוע בחלמיש – מזעזע ושובר לב

  • יולי 23, 2017

 

הליגה נגד השמצה מגנה את הפיגוע שהתרחש בערב השבת ביישוב חלמיש, במהלכו חדר מחבל לבית משפחת סולומון, בעת שסעדה את סעודת השבת ורצח בדקירות את אב המשפחה, בנו ובתו, ואומרת כי הוא היה מזעזע ושובר לב. הליגה הפנתה אצבע מאשימה אל גל ההסתה האנטי ישראלית והאנטישמית האחרון, אשר היווה השראה לפיגוע וקראה למנהיגים הפלשתיניים להירתם במאמץ להשיב את השקט והרגיעה.

לפני ביצוע הפיגוע, המחבל הפלשתיני פירסם פוסט בדף הפייסבוק שלו, אשר כלל הצהרות אלימות בהשראת ההסתה הפלשתינית כנגד ישראל. במהלך חקירה בתום הפיגוע, המחבל אמר שהוא רכש את הסכין בו השתמש יומיים לפני הפיגוע וחיכה לבצע פיגוע טרור בגלל האירועים סביב הר הבית.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה וקרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, מסרו את ההודעה הבאה:

"אנו המומים ושבורי לב מן הפיגוע הנורא, שבוצע בהשראת ההסתה האנטי ישראלית והאנטישמית במהלך הימים האחרונים, של הפלשתינים וקולות אחרים בעולם המוסלמי. פשעים אכזריים כל כך הם לא מוסריים וחסרי כל הצדקה בשם כל דת. זה מחויב המציאות כי מנהיגים פלשתיניים יחדלו מלקדם עובדות שקריות בנוגע לאמצעי הביטחון של ישראל בהר הבית, יעקרו את קשרי ההסתה היוצאים מפי מנהיגיהם הפוליטיים והדתיים וינקטו בצעדים ברורים כדי להשיב את השקט והרגיעה. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחת סלומון ומאחלים החלמה מהירה ושלמה לפצועים".