פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה את הודעתו של הנשיא טראמפ על ירושלים. קוראת להתמקד במשא ומתן לשלום ובהפחתת המתח

  • דצמבר 7, 2017

ניו יורק, 6 בדצמבר 2017…

הליגה נגד השמצה מקדמת בברכה את הודעת הנשיא טראמפ כי ארה"ב מכירה רשמית בירושלים כבירת ישראל וכי הוא מתחיל בתהליך העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

הליגה נגד השמצה גם בירכה על הודעתו של טראמפ על מחויבותו לתהליך השלום הישראלי-פלשתיני, והיא מפצירה בארה"ב, בצדדים ובמנהיגים האזור להתמקד בהפחתת המתח וביצירת תנאים לחידוש מהיר של המשא ומתן לשלום בין שני הצדדים.

מרווין נייתן, יו"ר העולמי של הליגה נגד השמצה וג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה מסרו את ההודעה הבאה:

"במשך עשורים, הליגה נגד השמצה קראה לארה"ב – ולכל הקהילה הבינלאומית – להכיר בירושלים כבירת ישראל. בזמנים בהם ארגונים בינלאומיים ואחרים עורכים דה לגיטימציה למדינה היהודית ומכחישים כל קשר יהודי לעיר הקדושה, צעד זה הוא צעד חשוב ומשמעותי שמכיר במציאות: ירושלים היא הבירה הפוליטית של מדינת ישראל והייתה הלב הרוחני של העם היהודי במשך אלפי שנים. אנחנו מקדמים בברכה את הודעתו של הנשיא טראמפ כי ארה"ב – כמעט 70 שנים אחרי הקמת מדינת ישראל – תתחיל בתהליך העברת השגרירות, התואם את הקונסנזוס הבין מפלגתי בארה"ב, המעוגן בחוק שגרירות ירושלים מ-1995.

ועדיין, צעד חשוב זה שהיה צריך להיעשות מזמן לא ימנע את החובה למשא ומתן לשלום – כולל הדיון על מעמדה הסופי של ירושלים. אנו מפצירים בארה"ב, בישראל וברשות הפלשתינית ובכל הקהילה הבינלאומית, לעבוד יחד על מנת להפחית את המתח וליצור תנאים מתאימים לחידוש מהיר של המשא ומתן הישראלי-פלשתיני שיוביל לפתרון שתי המדינות.

אנחנו מכירים בכך כי מדובר בנושא רגיש ובלתי יציב מאין כמוהו, ואנו קוראים לממשל האמריקני ליישם את המדיניות הזו בזהירות ובהתחשבות ובהתייעצות עם המנהיגים האזוריים. אנו גם מקווים כי כל הצדדים ידגישו את העובדה כי הצהרה זו אינה ביטול ההכרה והכבוד לקשר של המוסלמים והנוצרים לירושלים".