פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מכריזה כי תפרסם מדד המעריך ומדרג את האוניברסיטאות בארה"ב במענה שהן נותנות לביטויי אנטישמיות

  • ינואר 15, 2024

11/01/2024

 

תיצור הערכה השוואתית של האופן שבו אוניברסיטאות מובילות מגיבות לגל האנטישמיות ומגינות על הסטודנטים היהודים שלהן

 

 

לנוכח האנטישמיות הגוברת בקמפוסים של מכללות ואוניברסיטאות בארה"ב, הודיעה היום הליגה נגד השמצה שהיא מפתחת כלי חדש להערכת אקלים האנטישמיות בקמפוסים שונים.

הליגה נגד השמצה תפרסם מדי אביב דוח שיציע לסטודנטים, הורים, מדריכים, יועצי קבלה, בוגרים מודאגים ואחרים כלי מקיף ודירוג השוואתי על מנת להעריך כיצד מכללות ואוניברסיטאות נוקטות בפעולות שונות כדי להילחם בשנאה נגד יהודים בקמפוסים שלהן.

 

בהתאם לקריאתה של הליגה נגד השמצה לאוניברסיטאות להתחייב לאפס סובלנות לאנטישמיות, כלי זה ידרג מכללות ואוניברסיטאות באמצעות סט מדדים על מנת להעריך את הביצועים שלהן. ההערכה תכלול פעולות אשר הליגה נגד השמצה וארגונים אחרים קראו לבצען, נתונים לגבי תקריות בקמפוס, סקרי סטודנטים ותשומות של שותפים ומומחים בקמפוס. הכלי החדש יאפשר לערוך השוואה יעילה יותר בין המוסדות השונים בכל הקשור במאבק בשנאה.

 

הליגה נגד השמצה תשלח החודש מכתב לקמפוסים ברחבי ארה"ב, אשר בהן אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, תודיע להם על ההערכה הקרובה ותבקש נתונים על מאמציהם לטפל באנטישמיות ולהגן על סטודנטים יהודים.

 

"מה שקרה בקמפוסים שלנו אינו מקובל", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "מכללות ואוניברסיטאות חייבות להתחייב לאפס סובלנות לאנטישמיות, ועליהן לנקוט בצעדי פעולה ברורים והחלטיים על מנת להשיג זאת. מערכת הדירוג החדשה של הליגה נגד השמצה תסייע לתלמידים ולהורים לדרג את בתי הספר באופן השוואתי, אך היא גם תציע הזדמנות לקמפוסים להראות מה הם עושים נכון".