פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מזועזעת לנוכח תמונת הסתה שפורסמה ברשת טוויטר, בה נראית שרת המשפטים, איילת שקד, כשעל פניה מצויר שפם כשל היטלר

  • נובמבר 3, 2015

ירושלים, 3 בנובמבר, 2015….

הליגה נגד השמצה מביעה זעזוע לנוכח תמונת ההסתה שפורסמה ברשת הטוויטר, בה נראית השרה איילת שקד, כשעל פניה מצויר שפם כשל היטלר.

התמונה הופצה תחת הכותרת "הייל-ת שקד", כתגובה להצעת החוק של השרה, שהועלתה, ובה הוצע כי נציגי עמותות הממומנות על ידי מדינות זרות יישאו בכנסת תג זיהוי מיוחד.

בנוסף, הופצה בפייסבוק תמונה של טלאי צהוב ועליו נכתב "שמאלני", תג המדמה הוראה שניתנה ליהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה, אז נאלצו יהודים להסתובב כשהם עונדים סממני זיהוי.

מן הליגה נגד השמצה נמסר:

"אנו המומים מהשימוש בסמלים נאציים, על מנת לגרום לדמוניזציה של שרה בישראל. זו אינה הפעם הראשונה בה נעשה שימוש בסמלים נפשעים אלו כדי לתאר מנהיגים ישראלים אנו נחשפים לשימוש מסוג זה ואנו רואים בו קריאה להסתה מחד וזילות חמורה של זיכרון השואה והמעשים הנפשעים שהתבצעו לאורכה, מאידך. על גורמי האכיפה להידרש באופן מיידי לנושא ולאכוף את החוק על מסיתים ופורעים ברשתות החברתיות.

בימים אלו, בהם אנו מציינים את יום השנה ה -20 לרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, עלינו לזכור את ההסתה שהובילה להירצחו, ולזכור שדימויים אלימים יכולים להוביל לפעולות אלימות".