פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מודאגת ביותר מהדיווחים על איומים על מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב

  • פברואר 2, 2017

ירושלים, 9 בינואר, 2017.

הליגה נגד השמצה מביעה דאגה עמוקה מהדיווחים על אודות איומים על פצצות שהוטמנו במוסדות קהילתיים יהודיים ברחבי ארה"ב היום ועובדת בצמוד עם הקהילות היהודיות וגורמי אכיפת חוק כדי לתת מענה.

איומים על הטמנת פצצות בפלורידה, טנסי, מרילנד, דרום קרולינה, דלוור וקליפורניה דווחו היום. גורמי אכיפת חוק חוקרים את האיומים הללו, אשר ייתכן והגיעו מטלפון אחד. עד כה, שום חומרי נפץ לא נמצאו.

"לצערנו, איומים כגון אלו אינם חדשים לקהילה היהודית", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "בעוד כל איום שכזה צריך להיבדק בכל הרצינות, והם מהווים הכנה מצוינת לתגובה הולמת במקרה הצורך, איומים על הטמנת פצצה בדרך כלל לא אמינים ובדרך כלל משמשים כטקטיקת הפחדה וכדי לשבש את פעולת המוסדות השונים, וכדי לזרוע פחד ופניקה. כעת, אף לא אחד מן האיומים הללו נראה אמין.

היינו בקשר עם הקהילות השונות ברחבי המדינה כדי ליידע אותן בדבר האיומים הללו ובכדי לעודד אותן לנצל את ההזדמנות הזו כדי לחשוב באופן בטיחותי ובטחוני ולעבור שוב על מדיניות האבטחה שלהן ועל הנהלים.

הליגה פנתה לאיגוד המרכזים הקהילתיים היהודיים בכדי להציע את תמיכתה והייתה בקשר עם גורמי אכיפת חוק מקומיים בכדי לשבח אותם על החקירה המהירה של התקריות הללו.

המשרדים האזוריים של הליגה נגד השמצה חלקו עם הקהילות את המדריך של הליגה Protecting Your Jewish Institution,, כדי לסייע לקהילות להתכונן לתגובה במקרה של איומים נוספים.