פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מברכת את מחלקת המדינה האמריקנית על שימור תפקיד השליח המיוחד לענייני אנטישמיות

  • אוגוסט 31, 2017

הליגה נגד השמצה בירכה היום (29 באוגוסט) את מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, שהודיע כי הוא משמר את תפקיד השליח המיוחד לניטור ולמאבק באנטישמיות וקראה להחלטה שקיבל חיונית למאבק המתמשך כנגד עליית האנטישמיות הגלובלית.

הליגה נגד השמצה הובילה קמפיין על מנת להבטיח את המשך התפקיד והודתה לאלפי האמריקנים שחתמו על העצומה שהועברה למזכיר טילרסון וכן הודתה למנהיגים מהקונגרס משתי המפלגות, לשליח המיוחד לשעבר, ולאזרחים מודאגים נוספים.

המזכיר טילרסון אמר לקונגרס כי הוא ימצא מימון למשרה הזו, אשר כוננה בשנת 2004 בידי הקונגרס ונחתמה על ידי הנשיא בוש. המשרה לא אויישה מאז כינון ממשל טראמפ.

"אנחנו משבחים את המזכיר טילרסון על שהקשיב לקולות הקוראים למינוי השליח המיוחד לענייני המאבק באנטישמיות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "המשרה הזו הייתה כלי דיפלומטי ופוליטי חיוני לאורך השנים, במאבק באנטישמיות ברחבי העולם".

"בזמנים בהם ישנה בולטות גוברת והולכת לתנועות אנטי יהודיות ולמעשים אנטי יהודיים, השליחה המיוחד למאבק באנטישמיות ממשיך להיות גורם חיוני וזה חשוב שמחלקת המדינה הכירה בעבודה החיונית הזו. אנו מפצירים במחלקת המדינה להימנע מחיסול תפקידים נוספים של השליח המיוחד אשר חיוניים לקידום הערכים האמריקניים של דמוקרטיה, סובלנות, וחופש דת ברחבי העולם".

גרינבלט ושני שליחים מיוחדים לשעבר כתבו יחד מאמר דעה בוושינגטון פוסט, בו חלקו על עמדתו הראשונית של טילרסון, כי המשרה יכולה להיות בלתי נחוצה בגלל שהלשכות בחו"ל כבר הקדישו לנושא תשומת לב מיוחדת.