פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מביעה תמיכה בהחלטת הקונגרס המכירה ברצח העם הארמני

  • אוקטובר 29, 2019

ניו-יורק, ארצות הברית, 28 באוקטובר 2019…

​הליגה נגד השמצה הביעה תמיכה בהחלטה הדו מפלגתית בקונגרס המכירה ברצח העם הארמני ודוחקת בחברי הקונגרס לוודא כי ההצעה אכן מתקבלת. 

החלטה H.Res.296 המציינת כי ארה"ב מכירה באופן רשמי ברצח העם הארמני ומעודדת חינוך והבנה ציבורית בנושא, תעלה להצבעה בבית הנבחרים ככל הנראה השבוע. הליגה נגד השמצה מביעה תמיכה ומעודדת פעילות בנוגע להחלטה S.Res. 150, ההחלטה הזהה הדו מפלגתית לצעדים נלווים, בסנאט. 

רצח העם הארמני, אשר הביא לרציחתם של 1.5 מיליון בני אדם בידי האימפריה העותמאנית במהלך מלחמת העולם הראשונה, החל עם החלטת הממשלה על מעצרם והוצאתם להורג של כמה מאות אינטלקטואלים ארמניים. לאחר מכן, משפחות ארמניות הוצאו מבתיהן ונשלחו לצעדות מוות. העם הארמני נדון לגירוש והגליה, הפקעת רכושו, חטיפות, עינויים, טבח והרעבה. 

"ההחלטה ההיסטורית הזו של הקונגרס, שהגיעה לאחר זמנה, היא צעד חשוב להעלאת מודעות ולחינוך הציבור האמריקני בנוגע לרצח העם הנורא שביצעה האימפריה העותמאנית כלפי העם הארמני בעת בשנים המוקדמות של המאה ה-20. במהלך המאה ה-20 התרחשו אירועי השמדת העם הנוראיים ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית, החל ברצח העם הארמני, דרך השואה ועד לזוועות בבוסניה ורואנדה. ואכן, היסטוריונים מציינים כי היטלר ראה את רצח העם הארמני ואת אדישות העולם כלפיו ושאב מהם השראה לרצח העם שהוא ביצע ברחבי אירופה. אנו מאמינים כי זיכרון וחינוך בנוגע לכל רצח עם – ארמני, השואה, בוסניה, רואנדה ואחרים – הם כלים הכרחיים למניעת טרגיות נוספות כאלו בעתיד, והדרך לכך עוברת ראשית כל בהכרה ברצח העם", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. 

"אנחנו מקווים כי ההחלטה הזו תאפשר דיאלוג בונה, ואנו מעודדים את ממשלת טורקיה לספק אמצעי הגנה נוספים על מנת להגן על אזרחי טורקיה הארמנים ועל מיעוטים דתיים נוספים בטורקיה. משימתה המכוננת של הליגה נגד השמצה להבטחת צדק ויחס הוגן אינה מוקדשת רק ליהודים אלא לכל האנשים והקבוצות הפגיעות הזקוקים לנו שנשמיע קול עבורם, וזו הסיבה לכך שהליגה נגד השמצה השיקה בשנה האחרונה כוח משימה במזרח התיכון להגנה על מיעוטים.