פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה מביעה דאגה רבה לנוכח מצעד נאו-נאצי המתוכנן בשוודיה ביום כיפור

  • ספטמבר 14, 2017

ניו יורק, 13 בספטמבר 2017…

הליגה נגד השמצה (ADL) הביעה היום דאגה עמוקה ממצעד נאו-נאצי המתוכנן ליד בית הכנסת בגטבורג, שוודיה, ביום כיפור – היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי. הליגה קוראת לרה"מ סטפן לפבן להבטיח את שלומה ובטחונה של הקהילה היהודית במהלך החג.

במכתב לראש הממשלה לפבן, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הזכיר את הדברים שהובטחו לו במכתב מראש הממשלה במאי 2017, לפיהם ממשלתו "תעבוד ללא לאות להבטיח שכל קהילה יהודית בשוודיה תחוש בטחון וחופש לשגשג". מר גרינבלט ביקש שהמצעד יורחק מאזור בית הכנסת כך שהקהילה היהודית בגטבורג לא תהיה מאוימת כשתגיע לתפילות יום הכיפורים.

"אנו עומדים לצידה של הקהילה היהודית בשוודיה בגינויה את המצעד הנאו-נאצי המתוכנן ביום כיפור כניסיון לאיים על הקהילה היהודית בגטבורג", אמר מר גרינבלט. "כתומכים נחרצים של חופש הביטוי, גם כאשר מדובר בשיח שנאה, איננו מבקשים לאסור על המצעד. עם זאת, על ממשלת שוודיה להגן על בטחונה של הקהילה היהודית ועל זכותה לחופש דת בעודה שומרת על חופש הביטוי והזכות להתאגד".

מוקדם יותר השנה, הליגה הביעה דאגה מסגירת מרכז הקהילה היהודית באומאה לאחר סדרה של אירועים אנטישמיים ואיומים על חברים בקהילה. בסקר ה-100 של הליגה נגד השמצה ב-2014 4%  בלבד מהאוכלוסיה הבוגרת בשוודיה מחזיקה בעמדות אנטישמיות – אחד השיעורים הנמוכים ביותר של עמדות אנטישמיות בעולם.