פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה יוזמת כוח משימה להגנה על קהילות מיעוטים במזרח התיכון

  • נובמבר 26, 2018

ניו יורק, ארצות הברית, 8 בנובמבר 2018…

הליגה נגד השמצה הודיעה על השקת כוח משימה חדש, המתמקד בקידום ההגנה על קהילות המיעוטים במזרח התיכון.  כוח המשימה של הליגה נגד השמצה להגנה על המיעוטים במזרח התיכון יחנך ויפעל למען הקהילות הללו במזה"ת שלא פעם זוכות להתעלמות, כולל מיעוטים דתיים, אתניים, מיניים ומגדריים, וקבוצות אחרות העומדות בפני דיכוי ממשלתי וחברתי ואפליה.

"ממשלות ברחבי המזרח התיכון, משתמשות במנגנון של שליטה ודיכוי על מנת לבודד את קהילות המיעוטים שלהן, תוך שהן שוללות מהן זכויות וחירויות בסיסיות", אמרה סגנית הנשיא הבכירה לעניינים בינלאומיים בליגה נגד השמצה, שרון נזריאן, המשמשת כיו"ר כוח המשימה וכמי שברחה בהיותה ילדה מאיראן במהלך המהפכה האסלאמית. "זו מציאות עצובה שהפרות מתמשכות ויומיומיות אלה לעיתים קרובות אינן נשמעות או ידועות בקרב הציבור הרחב בארה"ב, באירופה או ברחבי העולם. כוח משימה זה, המורכב מחוקרים מובילים, פעילים ומומחים, יעורר את המודעות ויעודד גיבוש מדיניות וגישות לשיפור החיים של המיעוטים הללו ".

"דמוקרטיה ושלטון החוק אינם שלטון הרוב במדינה. על הממשלות לכבד את זכויות המיעוטים כדי להיות חברה לגיטימית בקהילה העולמית ", אמר מזיאר בהארי, עיתונאי, אקטיביסט וחבר בכוח המשימה. "למרבה הצער, במדינות רבות בעולם, במזרח התיכון ומחוצה לו, מיעוטים מותקפים על ידי קבוצות שונות בעלות זיקה אידיאולוגית שונה. באחריותן של הממשלות להכיר בזכותם של מיעוטים אלה כאזרחי מדינותיהם ולהגן עליהם מפני התבטאויות שנאה ופשעי שנאה, אשר, למרבה הצער, נמצאות בעלייה בחלקים רבים של העולם ".